یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » فرمانداران خراسان شمالی کودکان بازمانده از تحصیل را شناسایی کنند

فرمانداران خراسان شمالی کودکان بازمانده از تحصیل را شناسایی کنند

کد خبر: 4987

بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: فرمانداران شهرستان‌ها با یک نقشه راه مشخص درصدد شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین نژاد صبح پنج شنبه در شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: فراهم کردن بستر شناسایی سواد آموزان توسط دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه قوی‌ترین آسیب و رخنه در دوران کرونا توجه کمتر به مباحث پرورشی بوده است، تصریح کرد: در شرایط جهاد تبیین ذهن مربیان نهضت سواد آموزی فقط نباید نحوه فراگیری خواندن و نوشتن باشد بلکه بصیرت افزایی و توجه به حوزه پرورشی را نیز مورد توجه و تاکید قرار دهند.

وی با تاکید بر شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل، افزود: فرمانداران شهرستان‌ها با یک نقشه راه مشخص درصدد شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل باشند.

حسین نژاد خاطر نشان کرد: طرح ارتقای سلامت در سال‌های گذشته در حد پر کردن فرم‌ها و معاینات بالینی بوده اما امسال توجه به سلامت روان در کنار سلامت جسم از نقاط قوت این طرح است.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه صرفاً نباید گزارش کاری در خصوص غربالگری دانش آموزان ارائه شود، گفت: باید با جدیت طرح ارتقای سلامت مورد پیگیری قرار گیرد و دستگاه‌های اجرایی متولی نیز حمایت‌های لازم از اجرای این طرح داشته باشند.

گفتنی است بررسی طرح شهید محمودوند (شناسایی و جذب چهره به چهره دانش آموزان بازمانده از تحصیل گروه سنی ۶ تا ۱۱ سال) و بررسی طرح ارتقای سلامت و بهداشت دانش آموزان استان از دستور کارهای این نشست بود.

کد خبر 5662249

منبع: mehrnews-5662249

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید