شنبه، 29 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » الگوسازی در نظام سلامت مدنظر قرار گیرد

الگوسازی در نظام سلامت مدنظر قرار گیرد

کد خبر: 4954

شیراز- رئیس چهارمین کنگره بین‌المللی مطالعات اجتماعی سلامت گفت: الگو سازی باید در نظام سلامت مدنظر باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس چهارمین کنگره بین‌المللی مطالعات اجتماعی سلامت در این کنگره بیان کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در حوزه سلامت باید مدنظر باشد تدوین نقشه راه سلامت است از این رو است که نظام سلامت باید اصلاح شود.

کامران باقری لنکرانی ادامه داد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی نظام سلامت در سال ١٣٩٣ ابلاغ شده و باید این سیاست‌ها مبنای تدوین نقشه راه باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای اساسی نظام سلامت موضوع روزاوری و به روز رسانی است که این موضوع طی ٨ سال گذشته مورد غفلت واقع شده بود از این رو هر کس با فهم خود مطالبی را دنبال کرده و این گسست از نقشه راه موجب شد علی‌رغم تلاش‌های زیاد اما به جهش مدنظر نرسیم.

لنکرانی در ادامه یادآور شد: الگو سازی باید در نظام سلامت مدنظر باشد از این رو می‌توان از تجربیاتی که در تمامی حوزه‌های مدیریتی، مشارکتی و … کسب شده استفاده کرد تا زمینه ثمر نشستن موضوعات فراهم گردد.

لنکرانی یکی از چالش‌های مهم در این باره را موازی کاری عنوان کرد و افزود: حدود ٢٠ پیشانی مشارکت اجتماعی داریم که وقتی متعدد می‌شود مردم دچار سردرگمی می‌شوند.

او تصریح کرد: در این مشارکت جویی باید بخشی از قدرت را به نمایش بگذاریم و لذا باید نیازهایی که از سوی مردم اعلام می‌شود را مدنظر قرار داد.

کد خبر 5661817

منبع: mehrnews-5661817

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید