شنبه، 15 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » دخالت‌های نابه‌جا در شورای شهر زمینه‌ساز لابی‌گری است

دخالت‌های نابه‌جا در شورای شهر زمینه‌ساز لابی‌گری است

کد خبر: 4933

زنجان-رئیس شورای شهر صائین‌قلعه گفت: دخالت‌های نابجا در شورای شهر باعث لابی‌گری به‌ویژه در انتخاب شهردار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی معینی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی روسای شورای شهرها و شهرستان‌ها با استاندار اظهار کرد: یکی از مسائل مهم در شوراها بحث آموزش است؛ چراکه نسل جدیدی وارد شورا شده و به دلیل تحولات حاکم بر جامعه نیازمند به روزرسانی دانش و اطلاعات است.

وی ارتباط شوراها با مسئولان رسمی کشور را مهم خواند و گفت: در ساختارهای سیاسی نیاز است که شوراها با فرماندار، استاندار و مسئولان شهری ارتباط بیشتری داشته باشند و این تعامل دوسویه اثر خود را در توسعه شهری برجای خواهد گذاشت.

رئیس شورای شهر صائین‌قلعه با اشاره به اینکه باید از شوراها برای توسعه و پیشرفت شهر استفاده کرد و دست آن‌ها را در خط مشی‌ها باز گذاشت، تصریح کرد: در مقابل، دخالت‌های نابجا در شوراها سبب می‌شود که روندی غلطی پیش آید و لابی‌گری به خصوص در انتخاب شهردار ایجاد شود.
رئیس شورای شهرستان خرمدره نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه به ۱۵۰ هزار متر مربع آسفالت نیاز داریم، ابراز کرد: آسفالت جاده‌های روستایی از جمله شویر افتضاح است و بالای ۲۰ سال از آسفالت آن‌ها می‌گذرد.

کمال اسدی با بیان اینکه مسئولان از ظرفیت‌های مشاوره‌ای شوراها استفاده نمی‌کنند، بیان کرد: آنتن‌دهی ضعیف مخابرات، بازنگری در طرح جامع و تفصیلی از چالش‌های این شهرستان است.

عبدی، رئیس شورای شهر سهرود نیز تصریح کرد: این شهر با جمعیت بالغ بر ۱۰ هزار نفری، ۱۶۲ معبر خاکی دارد و این موضوع به یک معضل تبدیل شده و به تنهایی توانایی حل آن را نداریم.

شجاعی، نماینده شورای شهرستان ماهنشان نیز در این جلسه به پیگیری دریافت سهم معادن برای این شهرستان تأکید گرد و گفت: ماهنشان یکی از شهرستان‌های محروم استان است و حوزه‌های منابع طبیعی، محیط زیست و امور آب از چالش‌های اصلی آن به‌شمار می‌رود.

وی گران بودن زمین را از دیگر مشکلات مردم ماهنشان برشمرد و افزود: همچنین راه‌های ارتباطی ماهنشان و دندی نیز دارای مشکلات فراوانی است و سالانه تلفات زیادی می‌دهد.

کد خبر 5661882

منبع: mehrnews-5661882

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید