دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » جابجایی ۳ میلیون مسافر و کالا در اردبیل/عمر ناوگان بار بالا است

جابجایی ۳ میلیون مسافر و کالا در اردبیل/عمر ناوگان بار بالا است

کد خبر: 4930

اردبیل- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در ۸ ماه امسال بیش از ۳ میلیون مسافر و کالا در استان اردبیل جابجا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کلیم‌اله وثوقی عصر چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در گرامیداشت هفته حمل و نقل در اردبیل اظهار کرد: در ۸ ماه امسال ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تن کالا در استان اردبیل با تلاش فعالان حمل و نقل بار و کالا جابجا شده تا خدمات‌رسانی در سطح جامعه را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل کالا و بار بیش از هشت هزار دستگاه با همراهی ۱۲ هزار راننده فعالیت می‌کنند که به دلیل عمر بالای ناوگان حمل و نقل کالا و بار، تلاش بر این است تا نوسازی در این حوزه انجام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: با توجه به ترخیص هفت هزار دستگاه خودروی زیر سه سال در کشور و قوانین مربوط به اسقاط خودرو، امیدواریم سهم استان اردبیل از توزیع این خودروهای سنگین مناسب بوده و بتوانیم عمر ناوگان را که هم اکنون ۲۳ سال است، به کمتر از ۱۰ سال کاهش دهیم.

وثوقی افزود: در حوزه حمل و نقل مسافر نیز قرار است پنج هزار دستگاه خودروی خارجی وارد کشور شود که بخشی از آن با ورود به ناوگان حمل و نقل مسافر می‌تواند مشکلات و دغدغه‌ها را کاهش دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حوزه مسافری با ۱۰ درصد افزایش، یک میلیون مسافر در هشت ماهه امسال جابجا شده و همچنان تلاش بر ارائه خدمات مطلوب و کیفی‌تر است.

وثوقی اضافه کرد: در حوزه حمل و نقل مسافر ۵۴ شرکت با همراهی ۲۱۰ راننده و یک‌هزار و ۲۰۰ دستگاه ناوگان سواری، اتوبوس و مینی‌بوس ارائه خدمات می‌کنند که عمر ناوگان در بخش سواری و اتوبوس ۱۳ سال و مینی‌بوس بالای ۳۰ سال است.

وی به فعالیت پایانه مرزی بیله‌سوار نیز اشاره کرد و ادامه داد: در این پایانه مرزی نیز روزانه بیش از ۳۰۰ دستگاه تردد می‌کنند که در هشت ماهه امسال یک میلیون تن کالا در این پایانه جابجا شده است.

وثوقی تردد ۹۱ هزار دستگاه خودرو را در حوزه واردات و صادرات یادآور شد و بیان کرد: ۳۳ درصد افزایش را در این حوزه شاهد و ناظر هستیم.

وی با گرامیداشت هفته حمل و نقل و ۲۶ دی ماه سالروز فرمان تاریخی امام برای جلب مشارکت فعالان حمل و نقل در توزیع کالاهای بنادر اظهار کرد: در گرامیداشت این ایام، هفته حمل و نقل و روز راهداری نامگذاری شده که اول دی ماه شاهد اعزام اکیپ‌های راهداری به جاده‌ها خواهیم بود.

وثوقی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در ۲۳ نقطه حادثه‌خیز استان ۹۵ اکیپ راهداری تا ۱۵ فروردین سال آینده مستقر خواهند شد تا ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین راهداری با همراهی ۴۰۰ پرسنل به هموطنان ارائه خدمات کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تأمین شن، ماسه و نمک مورد نیاز را برای برف‌روبی در زمستان یادآور شد و گفت: امیدواریم با همکاری راه و شهرسازی و شرکت‌های پیمانکاری از ظرفیت ماشین‌آلات راهسازی و رانندگان در صورت بارش سنگین برف در زمستان بتوانیم استفاده کرده و بهره‌برداری مناسبی را داشته باشیم.

کد خبر 5661814

منبع: mehrnews-5661814

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید