جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » وحدت حوزه و دانشگاه پیشرفت کشور را به همراه خواهد داشت

وحدت حوزه و دانشگاه پیشرفت کشور را به همراه خواهد داشت

کد خبر: 4906

بوشهر- مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: وحدت حوزه و دانشگاه پیشرفت کشور را به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رضا خدری صبح چهارشنبه در نشست ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: امام راحل جدایی دانشگاه از حوزه‌های علمیه را خیانتی بزرگ و پیوند و آشتی حوزه و دانشگاه را از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌دانند و معتقد بودند که اگر انقلاب فقط همین دستاورد را داشت کافی بود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه حوزه و دانشگاه مکمل یکدیگر و دو ستون اصلی پیکر جامعه هستند گفت: وحدت حوزه و دانشگاه پیشرفت کشور را به همراه خواهد داشت و می‌تواند فکر و اندیشه نو در موضوعات مختلف تولید کند.

وی با اشاره به دو مانع اساسی وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: اولین آن «التقاط» که بیشتر در محیط دانشگاهی اتفاق می‌افتد و دوم «تحجر» که بیشتر در محیط حوزوی است؛ اگر حوزه و دانشگاه بر اساس مقتضیات جامعه برنامه‌ریزی کنند، بسیاری از مشکلات اجتماعی برطرف می‌شود.

حجت‌الاسلام خدری با استناد به سخنان رهبر معظم انقلاب در همین خصوص گفت: رهبر انقلاب می‌فرمایند «از جمله چیزهایی که امام به مردم ارائه می‌کرد، اسلام بود؛ اسلام ناب، اسلام ناب محمّدی. اسلام ناب یعنی اسلامی که نه اسیر و پابند تحجر است، نه اسیر و پابند التقاط است. در دورانی که هم تحجر وجود داشت، هم التقاط وجود داشت، امام، اسلام ناب را مطرح کرد؛ این برای جوان مسلمان، جذاب بود.

نشست ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه با حضور حجت‌الاسلام مهدی جمالی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، حجت‌الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر، دکتر مرادعلی فولادوند دبیر هم‌اندیشی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، روحانیون و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه در سالن اجتماعات دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری واقع در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار شد.

کد خبر 5661530

منبع: mehrnews-5661530

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید