پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » برداشت بی رویه استان‌های همجوار از آب

برداشت بی رویه استان‌های همجوار از آب

کد خبر: 4901

قزوین- نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شاهد برداشت بی رویه آب در استان‌های زنجان و گیلان هستیم، گفت: این برداشت باعث ایجاد ریزگردها در قزوین می‌شود.

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مشکلات ایجاد شده از سوی معادن برای استان قزوین با بیان اینکه متأسفانه شاهد برداشت بی رویه آب در استان‌های زنجان و گیلان هستیم که آسیب این اقدام در ایجاد ریزگردها و کم آبی شدید استان قزوین قابل مشاهده است اظهار کرد: باید تذکر قانونی به این استان‌ها برای رعایت حق آبه استان قزوین داده شود.

وی افزود: متأسفانه کم آبی شدید از یک سو و برداشت بی حساب از منابع آبی موجب هجوم ریزگردها در دشت الله‌آباد، آبیک، طارم، تاکستان و بوئین زهرا شده، لذا باید برنامه راهبردی مقابله با کانون ریزگردها در استان نوشته و برای آن بودجه ملی در نظر گرفته شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علی رغم تلاش‌های صورت گرفته همچنان استان قزوین در حوزه آبخیزداری جز ضعیف‌ترین بودجه‌ها محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: همچنین اگر برای حوزه آبخیزداری و آبخوان‌داری در منطقه طارم فکری نشود این منطقه به خاطر کم آبی شدید از بین خواهد رفت و مردم آن مجبور به مهاجرت خواهند شد.

محمدبیگی تاکید کرد: ۲۰ سال است که سد بورمانک و بهگانه رود در منطقه طارم روی زمین مانده، در حالی که وزیر محترم نیرو بعد از سوال بنده قول مساعد برای تسریع در پیشرفت این پروژه‌ها دادند اما تاکنون اتفاق خاصی نیفتاده است.

وی در پایان یادآور شد: فعالیت معادن شن و ماسه در منطقه طارم باعث آسیب‌های بسیار شده که تقاضای جدی ما از دستگاه قضا و مسئولان محترم پیگیری و برخورد با تخلفات این حوزه است.

کد خبر 5661524

منبع: mehrnews-5661524

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید