سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » فرهنگ و هنر » شورای فرهنگ عمومی در امتداد شورای عالی انقلاب فرهنگی تعریف می‌شود

شورای فرهنگ عمومی در امتداد شورای عالی انقلاب فرهنگی تعریف می‌شود

کد خبر: 4878

وزیر ارشاد گفت: ۳۰۰ شورای فرهنگ عمومی در سراسر کشور، همچون بازوی قدرتمند شورای عالی انقلاب فرهنگی به شمار می‌روند و در واقع شورای فرهنگ عمومی را باید در امتداد این شورا تعریف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هفتصد و هشتاد و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی روز سه شنبه ۲۹ آذرماه به ریاست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیری سیدمجید امامی در سالن اجتماعات وزارتخانه برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی در این جلسه ضمن اشاره به راه اندازی قرارگاه‌های مختلف در بخش‌های گوناگون فرهنگی در دوره جدید شورای فرهنگ عمومی گفت: در دوره اخیر با مصوبه دولت، کارگروه مد لباس از معاونت هنری وزارتخانه به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی منتقل شد که با این اتفاق تاکنون تحول خوبی در حوزه فعالیت کارگروه مد و لباس رخ داده است. همچنین در دوره جدید فعالیت شورای فرهنگ عمومی، توجه به حوزه‌های «عفاف و حجاب» و «اقتصاد فرهنگ» جدی‌تر از گذشته دنبال می‌شود.

وی شورای فرهنگ عمومی را شورای هماهنگی کلان حوزه فرهنگ و سیاستگذار فرهنگی شهرهای مختلف دانست و گفت: حدود ۳۰۰ شورای فرهنگ عمومی در سراسر کشور، همچون بازوی قدرتمند شورای عالی انقلاب فرهنگی به شمار می‌روند و در واقع شورای فرهنگ عمومی را باید در امتداد شورای عالی انقلاب فرهنگی تعریف کنیم.

در ادامه این جلسه نیز سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی به نشست اخیر مشترک خود با علی دارابی معاون وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت: در این نشست به تشریح ویژه برنامه «یلدای جهانی» پرداخته شد و امیدواریم همکاری و همراهی سازمان‌ها و نهادهای مختلف در حوزه‌های گوناگون فرهنگی با دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی امتداد و گسترش پیدا کند.

همچنین در این جلسه نماینده وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ضمن تشریح جزئیات ویژه برنامه «یلدای جهانی» به ارائه سیاست‌های جدید موارد مربوط به ثبت جهانی در دوره جدید سازمان میراث پرداخت.

کد خبر 5661342

منبع: mehrnews-5661342

دسته بندی: فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید