یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » ۲۷۰ تن گوشت مرغ در آذربایجان غربی تولید می شود

۲۷۰ تن گوشت مرغ در آذربایجان غربی تولید می شود

کد خبر: 4864

ارومیه - رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران آذربایجان غربی گفت: هر روز ۲۷۰ تن گوشت مرغ در استان تولید می شود که تنها ۲۰۰ تن آن نیاز فعلی مردم و ۷۰ تن آن مازاد بر مصرف است.

علی قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه اظهار کرد: تولید ۲۷۰ تن گوشت مرغ در استان تولید می‌شود که تنها ۲۰۰ تن آن نیاز فعلی مردم است و ۷۰ تن آن مازاد بر مصرف است.

وی پایین آمدن سرانه مصرف از ۲۸ کیلوگرم در سال به ۲۲ کیلو گرم به دلیل کاهش قدرت خرید مردم را از مهمترین عامل افزایش عرضه نسبت به تقاضا دانست و خاطر نشان کرد: عرضه و تقاضا باید به شکل مناسب‌تری توسط دولت و ستاد تنظیم بازار مدیریت شود.

قاسمی با اشاره به سرمایه گذاری مناسب بخش خصوصی در صنعت مرغ استان اظهار کرد: در حال حاضر برای تولید ۱۲۰ هزار تن تولید گوشت مرغ در سال ظرفیت وجود دارد اما تنها از دو سوم این ظرفیت استفاده می‌شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران آذربایجان غربی صادرات را تنها را حل رفع مشکل صنعت مرغ عنوان و اضافه کرد: با وجود ظرفیت‌های ممتازی که وجود دارد در ۲ سال گذشته تنها به صورت مقطعی مجوز صادرات گوشت مرغ به عراق صادر شده است.

قاسمی با اشاره به صدور بخشنامه‌های لغو ممنوعیت صادرات و عوارض گمرکی آن توسط وزارت جهاد کشاورزی و صمت در ۲ ماه گذشته تصریح کرد: در کمال ناباوری هنوز بخشنامه‌ها به گمرک ابلاغ نشده است و بارهای صادراتی همچنان در سردخانه‌ها نگهداری می‌شود.

وی از جوجه ریزی ۵ میلیون قطعه‌ای در ۲ ماه گذشته خبر داد و گفت: ۲ میلیون قطعه با هدف صادرات جوجه ریزی شده بود اما با تعلل در ابلاغ بخش نامه‌ها هم تعادل عرضه و تقاضا در استان بهم خورده است و موجب کاهش ۱۵ تا ۲۰ هزار تومانی قیمت شده است و هم اینکه ضررهای هنگفتی به فعالان صنعت مرغ به دلیل صادر نکردن تولید وارد شده است‌.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ داران با اشاره به وجود بازارهای هدف مناسب در شمال عراق گفت: در صورتی که دولت مجوز صادرات ۱۵ درصدی تولیدات را به صورت مستمر و بدون تعطیلی صادر کند نه تنها ارز آوری و ایجاد ارزش افزوده صورت خواهد گرفت بلکه موجب توسعه صنعت تولید گوشت مرغ در استان خواهد شد.

کد خبر 5661160

منبع: mehrnews-5661160

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید