سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » دانشگاه‌های کشور در ردیف توسعه توجهی به سنگ‌اندازی دشمنان ندارند

دانشگاه‌های کشور در ردیف توسعه توجهی به سنگ‌اندازی دشمنان ندارند

کد خبر: 4846

اردبیل- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:‌ دانشگاه‌های کشور در مسیر ریل و توسعه واقعی خود هیچ توجهی به سنگ‌اندازی دشمنان ندارند و با قوت و قدرت به مأموریت خود عمل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی زلفی‌گل عصر سه‌شنبه در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: دشمنان با شناسایی نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران دانشگاه‌ها را هدف هجمه‌های خود قرار دادند ولی قطعاً در این مسیر با شکست و ناکامی روبه‌رو می‌شوند.

وی تصریح کرد: قطار پیشرفت علمی کشور روز به روز در حال پیش‌روندگی است و هیچ حرکتی نمی‌تواند در این مسیر توقفی ایجاد کرده و یا خللی را وارد کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وجود سه میلیون دانشجو را در دانشگاه‌های کشور و تلاش مؤثر اساتید و هیئت علمی ممتاز را در رشد و بالندگی علمی ایران اسلامی یادآور شد و گفت: بیش از ۷۸ هزار سند علمی در یک سال گذشته توسط مراکز علمی و دانشگاهی کشورمان در سطح جهانی منتشر شده که بیش از ۳۵ درصد این اسناد با مشارکت دانشگاه‌ها و اساتید بین‌المللی بوده است.

زلفی‌گل از بازنگری در رشته‌ها و توانمندسازی دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا خبر داد و افزود: دانشگاه‌های ما امروز در رتبه‌بندی‌های جهانی در سطح بسیار بالایی قرار گرفتند و قطعاً این حرکت‌ها به شکل مؤثر به پیش خواهد رفت.

وی دانشجویان را امید آینده کشور در مسیر پیشرفت روزافزون توصیف کرد و ادامه داد: سعی و تلاش ما بر این است تا فضای مناسب علمی و عقلانی را در دانشگاه‌ها حاکم کرده و دانشجویان را به فعالیت‌های پژوهشی، تحقیقاتی و دانش‌بنیان سوق بدهیم.

زلفی‌گل از تلاش برای تصویب افزایش حقوق یاوران علمی در شورای حقوق و دستمزد خبر داد و خاطرنشان کرد: در این زمینه اقداماتی در حال انجام است که از بیان جزئیات آن خودداری می‌کنیم تا کار به سرانجام برسد و کارکنان به عنوان یاوران علمی دانشگاه بتوانند به حق و حقوق واقعی خود دست پیدا کنند.

وی ضرورت حفظ و نگهداشت منابع انسانی را در مسیر توسعه بسیار مهم عنوان کرد و گفت: سعی ما بر این است تا از ظرفیت پارک‌های فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز حمایت کنیم تا فرصت اشتغال بیشتر در مراکز علمی فراهم آید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بازدید خود از پروژه‌های دانشگاه محقق اردبیلی اعم از فضاهای ورزشی، خوابگاهی و طرح‌های نیمه‌تمام اشاره کرد و افزود: قرار شد با همکاری نمایندگان استان و استاندار اردبیل جلسه‌ای مشترک در سازمان برنامه و بودجه برگزار کنیم تا در کنار تأمین اعتبار پروژه‌های نیمه‌تمام، در سفر دوم رئیس جمهور به استان اردبیل منابع خوبی در این حوزه اختصاص پیدا کند.

کد خبر 5660865

منبع: mehrnews-5660865

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید