سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » سیزدهمین همایش خورشید ولایت برگزار شد

سیزدهمین همایش خورشید ولایت برگزار شد

کد خبر: 4822

زاهدان- سیزدهمین همایش خورشید ولایت به یاد ۲۳۷ روز میزبانی مردم ولایتمدار ایرانشهر از مقام معظم رهبری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان در سیزدهمین همایش خورشید ولایت که در دانشگاه ولایت ایرانشهر برگزار شد، گفت: در دوران ستم‌شاهی مقام معظم رهبری به عنوان یک روحانی مخالف رژیم پهلوی به ایرانشهر تبعید شد و این حضور نقطه عطفی در زندگی ایشان، تاریخ انقلاب اسلامی ایران و استان سیستان و بلوچستان شد.

امام جمعه زاهدان افزود: این حضور سبب شد تا مقام معظم رهبری با تمام وجود مهر، محبت، ایران‌خواهی و دین خواهی مردم استان را احساس کرده و این شهرستان همواره مورد توجه و مهر ایشان بوده است‌.

آیت‌الله محامی بیان داشت: امام خمینی (ره) نیز برای سیستان و بلوچستان اهمیت خاصی قائل بودند و مقام معظم رهبری این چنین عنوان کردند که اولین مأموریت من پس از انقلاب سفر به سیستان و بلوچستان بود و رأی خود به جمهوری اسلامی را در مسیر بلوچستان به صندوق انداختم.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان به بیان ویژگی همراهان پیامبر اکرم (ص) پرداخت و اظهار داشت: کسانی با پیامبر هستند که در برابر جبهه کفر محکم، استوار و برخورد قاطعی دارند و در میان جامعه اسلامی با محبت و مهربان هستند و در برابر خداوند متعال نیز نهایت خضوع و خشوع را دارند چرا که به دنبال فضل الهی و رضایت خداوند متعال هستند.

امام جمعه زاهدان افزود: از حیث «اشداء علی الکفار» گاهی حرف‌های شنیده می‌شود مبنی بر کوتاه آمدن، گفتگو و همراهی با دشمن اما چنین چیزی با منطق قرآن سازگاری ندارد و مقام معظم رهبری نیز بیان فرموده‌اند که هزینه مقاومت به مراتب کمتر از هزینه تسلیم شدن است و برای این قاطعیت در برابر دشمن نیاز به اقتدار است و ایشان همواره بر اقتدار نظام اسلامی تاکید داشتند از جمله اقتدار علمی، دفاعی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی که در برخی عرصه‌های علمی و دفاعی پیشرفت‌های خوبی داشتیم و این‌ها عامل اقتدار نظام است و به گونه‌ای این اقتدار برای دشمن ثابت شده و می‌داند که با برخورد نظامی قادر به مقابله با نظام اسلامی نخواهند بود.

وی گفت: در برخی بخش‌های اقتصادی پیشرفت داشته و در برخی عرصه‌ها نیز در تنگنا هستیم و یکی از عوامل اقتدار و توسعه نفوذ انقلاب اسلامی در جامعه جهانی و گسترش جبهه مقاومت است.

آیت‌الله محامی عنوان کرد: ما برای حفظ منافع خودمان باید حضورمان را در منطقه محکم کنیم، اگر با دا عش در عراق و سوریه مبارزه نمی‌کردیم باید در کوچه و پس کوچه‌های شهرهایمان با آنها جنگ می‌کردیم.

امام جمعه زاهدان گفت: متأسفانه برخی از خودی‌ها که نگاه آنان متوجه به غرب است نمی‌دانند که دشمن با هزاران کیلومتر فاصله به منطقه آمده، نیرو می‌آورد و برای حفظ منافع خود پایگاه می‌زند و آن‌گاه از ما انتظار دارند برای حفظ منافع خود در جای دیگر حضور پیدا نکرده و اقدامی نکنیم.

آیت‌الله محامی گفت: در محور «رحماء بینهم» یعنی محبت و مهربانی نمونه‌های برخورد رحیمانه و پدرانه مقام معظم رهبری با افراد و مجموعه‌های مختلف بسیار است برای مثال در طول انقلاب اسلامی فتنه‌های مختلفی پیش آمده و گروه‌های مختلفی سر ناسازگاری داشتند و گاهی بچه‌های انقلاب انتظار برخورد خشن یا حذفی داشتند اما مقام معظم رهبری با صبر، حوصله و تاکید بر جذب حداکثری و دفع حداقلی خلاف این عمل کرده‌اند و گاهی در فتنه‌هایی که پیش می‌آمد ایشان حوصله به خرج دادند تا حق روشن شود تا کسانی که از انقلاب فاصله گرفتند حق را شناخته و به دامن انقلاب بازگردند یا حداقل اینکه حجت بر آن‌ها تمام باشد.

وی اظهار کرد: یک نشانه دیگر از این رحمت و مهربانی برخورد با افراد حاضر در اغتشاشات بود که ایشان فرمودند همه افرادی که در اغتشاشات شرکت کردند شبیه هم نبوده و نباید با همه یک مدل برخورد شود و با افرادی که تحت تأثیر قرار گرفته‌اند و به تذکر و تنبیه کوچک اکتفا کرد اما برخی مزدور بیگانه و لیدر اغتشاشات هستند و باید با او برخورد شود.

وی عنوان کرد: متأسفانه وقایعی در استان اتفاق افتاد و از زمانی که گزارش به مقام معظم رهبری رسید خودشان شخصاً ورود و پیگیری کردند و به پشتوانه پیگیری ایشان دستگاه‌های مختلف پای کار آمدند.

آیت‌الله محامی ادامه داد: گزارشی به دفتر مقام معظم رهبری فرستادیم که ایشان با دیدن این گزارش بر اساس شناخت و علاقه‌ای که از استان داشتند وقتی دیدند عده‌ای به ناحق کشته شده‌اند ساکت ننشستند.

وی اظهار داشت: ما پیگیری‌هایی در استان داشتیم و قرار بود جلسه‌ای در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی داشته باشیم که قبل این جلسه به دفتر مقام معظم رهبری رفتیم و دوستان دفتر مقام معظم رهبری از جانب ایشان عنوان کردند «نماینده من باید مدافع حقوق مردم باشد» و در ادامه نیز هیئتی را برای دلجویی مردم فرستادند که این کار نیز مصداق همان محبت و مهربانی مقام معظم رهبری با مردمان جامعه اسلامی است.

این همایش به یاد ۲۳۷ روز میزبانی مردم ولایتمدار شهرستان ایرانشهر از مقام معظم رهبری با همکاری خود مردم برگزار شد.

کد خبر 5660397

منبع: mehrnews-5660397

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید