پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » طرح جهش تولید مسکن پیوست انتظامی داشته باشد

طرح جهش تولید مسکن پیوست انتظامی داشته باشد

کد خبر: 4810

بیرجند- معاون اجتماعی دادگستری خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه بخشی از سرقت‌ها مربوط به ساختمان‌های نیمه کاره است، طرح جهش تولید مسکن باید پیوست انتظامی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام یدالله وحدانی‌نیا صبح سه شنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان جنوبی اظهارکرد: یکی از مواردی که می‌تواند وقوع سرقت را در خراسان جنوبی کاهش دهد، افزایش دوربین‌های مدیریت شهری است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این دوربین‌ها علاوه بر دوربین‌های در مبادی ورودی و خروجی شهرها است، بیان کرد: یکی از علل مهم سرقت در خراسان جنوبی موضوع اعتیاد است.

وحدانی نیا با تأکید بر اینکه روزنه‌های امیدی برای ایجاد مرکز موضوع ماده ۱۶ وجود دارد، گفت: مرکزی که الان برای این موضوع دیده شده یک مُسکن موقت است و باید چاره‌ای اساسی کرد.

وی ادامه داد: باید شرایط به گونه‌ای باشد که اگر پلیس یک معتاد متجاهر را دستگیر کرد نگوییم که جا و مکان برای نگهداری او نداریم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: به موازات برخورد با سارق باید با مال خرها نیز برخورد کنیم.

وحدانی نیا گفت: این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که تا مال خرها وجود نداشته باشند سارق‌ها امکانی برای فروش مال مسروقه ندارند.

وی اظهار کرد: از طرف دیگر باید بررسی کنیم آیا در دوران تحقیقات مقدمانی (که سارق با وثیقه آزاد است) امکان تحت نظارت الکترونیکی بودن وی وجود دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: با توجه به اینکه بخشی از سرقت‌ها مربوط به ساختمان‌های نیمه‌کاره است طرح جهش تولید مسکن باید پیوست انتظامی داشته باشد.

وحدانی نیا با تأکید بر اینکه در مورد کاهش وقوع سرقت رسانه‌های دیداری و شنیداری نیز باید فرهنگ سازی داشته باشند، گفت: همچنین باید بررسی کنیم که جلسات قبل چه میزان تأثیرگذاری داشته است.

کد خبر 5660314

منبع: mehrnews-5660314

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید