یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » تخصیص ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار ملی برای تسریع راه‌آهن اردبیل

تخصیص ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار ملی برای تسریع راه‌آهن اردبیل

کد خبر: 4809

اردبیل - نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار ملی برای تسریع احداث پروژه راه آهن اردبیل- میانه اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، صدیف بدری پیش از ظهر سه شنبه در بازدید از پروژه‌های عمران شهری اردبیل اظهار کرد: چهار هزار میلیارد ریال اعتبار ملی برای تسریع در اجرای طرح راه‌آهن اردبیل در دستور کار قرار گرفته که انتظار می‌رود بانک عامل به تعهدات خود در پرداخت اعتبارات عمل کند و از محل سفر رئیس جمهور هم ۲ هزار و۴۰۰ میلیارد ریال برای این طرح اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه برای اجرای پروژه‌های عمران شهری اعتبارات خوبی از سوی وزارت کشور به اردبیل اختصاص می‌یابد، خاطرنشان کرد: عملیات بهسازی و تعریض جاده اردبیل - ارجستان از چندین سال پیش جز مطالبات مهم مردم سرعین و اردبیل بود که با پیگیری‌های انجام شده در مرحله اول ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی دریافت شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: هم‌اکنون این طرح در مرحله انتخاب پیمانکار بوده و فاز اول آن در روزهای آینده از سمت ارجستان به‌طور هفت کیلومتر آغاز می‌شود و مابقی مسیر نیز طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته سال آینده عملیاتی خواهد شد

بدری عزم مجلس برای اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه تمام در کشور را یادآور شد و بیان کرد: در سفر وزرا به استان اردبیل نسبت به تأمین اعتبار برای پروژه‌های نیمه تمام همت می‌کنیم که امیدواریم هر چه سریع‌تر این پروژه‌ها به سرانجام مطلوب برسند.

نماینده اردبیل، سرعین، نمین و نیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با اینکه در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در زمینه راهسازی در استان صورت گرفته است ولی شاخص‌های جاده‌ای حکایت از فاصله زیاد این استان با استانداردهای کشوری دارد و جاده‌ها همچنان روزانه شاهد حوادث رانندگی تقریباً پرشمار است.

رئیس جمهور به اردبیل سفر می‌کند

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین از سفر قریب الوقوع رئیس‌جمهور به استان اردبیل خبر داد و گفت: سفر رئیس جمهور به این استان در دستور کار قرار گرفته و به همین منظور اعتباراتی برای اجرای پروژه در نظر گرفته شده و انتظار می‌رود طرح ریلی به عنوان یک طرح ملی در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد.

.بدری بیان کرد: پیگیر تأمین اعتبار طرح راه آهن اردبیل – پارس آباد در مجلس هستیم تا با این اقدام شاهد تکمیل و اتصال آن به جمهوری آذربایجان باشیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطالعه فاز اول امتداد طرح راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد مغان انجام شده است افزود: اتصال این طرح به شبکه ریلی جمهوری آذربایجان نیز در اولویت قرار دارد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس ادامه داد: بهره‌برداری از طرح‌های زیرساختی و نیز توجه ویژه به راه‌آهن و توسعه حمل و نقل هوایی جز اولویت‌های اساسی است و ایمنی ترددها با تکمیل کریدور ریلی شمال به جنوب با اتصال راه‌آهن اردبیل - مغان تحقق می‌یابد.

کد خبر 5660390

منبع: mehrnews-5660390

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید