دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » جمع آوری ۲۱ میلیارد تومان زکات در کهگیلویه و بویراحمد محقق شد

جمع آوری ۲۱ میلیارد تومان زکات در کهگیلویه و بویراحمد محقق شد

کد خبر: 4784

یاسوج_ مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۱ میلیارد تومان زکات طی هشت ماه در استان جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، قباد مبشری شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنکاران، افزود: زکات جمع آوری شده در استان نسبت به تعهدات، ۱۹۱ تحقق یافته است.

وی ابراز داشت: تعهد زکات کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در هشت ماهه ابتدایی سال جاری ۱۱ میلیارد تومان بوده که در این خصوص ۲۱ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان در قالب‌های مختلف زکات از جمله واجب، مستحب، فطریه و سایر موارد در سال جاری جمع آوری شده است.

مبشری با اشاره به اینکه زکات موضوع بسیار مهمی است و می‌تواند در این شرایط اقتصادی کمک‌کننده نیازمندان باشد، بیان کرد: امیدواریم که با تبلیغات مناسب و استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات و مبلغین و عاملان افتخاری زکات بتوانیم در زمینه جمع‌آوری زکات اقدامات ارزشمندی برای کمک به نیازمندان انجام دهیم.

مبشری تصریح کرد: بیشتر زکات جمع آوری شده در استان در زمینه‌های حمایتی و کمک به نیازمندان از جمله امور معیشتی، مسکن، درمان و تحصیل نیازمندان و درصد کمتری نیز در زمینه امورات عام‌المنفعه و اقداماتی مانند مساجد و حسینیه‌ها هزینه شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰۲۸ روستا در استان شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: ۵۰۸ روستا مشمول زکات است که ۲۷۳ روستا زکات پرداخت کرده اند که این مهم به همت ۵۷۰ عامل افتخاری زکات، روحانیون و مبلغین زکات همکاری کننده با این نهاد، است.

کد خبر 5660068

منبع: mehrnews-5660068

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید