شنبه، 8 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » آماده‌سازی طرح ساماندهی میدان بیت‌المقدس مشهد

آماده‌سازی طرح ساماندهی میدان بیت‌المقدس مشهد

کد خبر: 4761

مشهد _ تدوین طرح ساماندهی میدان بیت‌المقدس و پروژه اتصال بولوار امام خمینی از طریق میدان انقلاب به بولوار نماز در شورای حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالله ارجائی ظهر دوشنبه در جلسه شورای حمل‌ونقل و ترافیک مشهد که با حضور مدیرکل حمل‌ونقل وزارت کشور، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر و معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد و نمایندگان دستگاه‌های مختلف برگزار شد اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم بحث تداخل سواره و پیاده در میدان بیت‌المقدس است که همه بر ساماندهی و جداسازی مسیر تردد سواره از پیاده در این میدان تاکید دارند.

شهردار مشهد بابیان اینکه موضوعات مرتبط با میدان بیت‌المقدس که یکی از مهم‌ترین میادین شهر و حتی کشور است تنها ترافیکی نیست اظهار کرد: در این میدان مسائل معنوی، اقتصادی، اجتماعی و حتی امنیتی باید در طراحی‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: بر همین اساس کمیته‌ای متشکل از فرمانداری، آستان قدس، پلیس راهور و شهرداری تشکیل و ظرف دو ماه موضوعاتی که در تدوین و آماده‌سازی طرح ساماندهی و بهسازی میدان بیت‌المقدس باید مورد توجه قرار گیرد مشخص کنند.

ارجائی ادامه داد: پس از مشخص شدن موضوعات از سوی این کمیته و تصویب شهرداری مشاوران معتبر موردنیاز برای تدوین طرح را به‌کار بگیرد، اما چون گرفتن مشاور زمان‌بر است اقدامات اولیه از هم‌اکنون مدنظر قرارداده شود.

شهردار مشهد ضمن اشاره به اینکه درمشهد در طول سال با سه پیک جمعیت روبه‌رو هستیم خاطرنشان کرد: در ایام تولد و شهادت امام رضا (ع) دردهه آخر صفر و همچنین در نوروز تعداد زیادی زائر در کنار مجاوران در محدوده حرم رضوی به‌ویژه میدان بیت‌المقدس حضور دارند.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام‌شده از سوی کارشناسان اجرای پروژه با فعالیت شبانه‌روزی ۷-۸ ماه زمان نیاز دارد با توجه به اینکه نوروز امسال و سال آینده نوروز با ماه مبارک رمضان همزمان است با توجه به کاهش حضور زائران دراین ایام شرایط برای اجرای پروژه مناسب خواهد بود لذا کارها برای اجرایی شدن پروژه سرعت بگیرد.

ارجائی اضافه کرد: درمجموع برای اجرایی و نهایی شدن طرح ساماندهی و بهسازی میدان بیت‌المقدس نظرات نماینده، ولی فقیه، استاندار خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی، فرماندار، نیروی انتظامی و. گرفته و مدنظر قرارداده شود.

شهردار مشهد در ادامه در خصوص طرح اتصال بولوار امام خمینی (ره) از طریق میدان انقلاب به بولوار نماز نیز گفت: طرح آماده اجرا است، اما با توجه به اینکه طرح تدوین‌شده مربوط به‌پیش از بازگشایی معابر بوستان جهان شهر (پادگان) است پیشنهاد می‌شود که یک بررسی نهایی انجام و عملیات اجرایی پروژه آغاز شود.

وی همچنین به مباحث ترافیکی مطرح‌شده در خصوص مسیرهای منتهی به بهشت رضا (ع) و استفاده از آزادراه شهید شوشتری به‌صورت رایگان در ایام پیک سفر گفت: هدف از جمع‌آوری گیت‌های عوارضی ترافیک بسیار بالای قبل از عوارضی در روزهای پیک به دلیل افزایش تقاضای سفر به بهشت رضا (ع) بود تا مردم بتوانند از آزادراه نیز استفاده کنند.

ارجائی افزود: به همین دلیل با تصویب شورای ترافیک در طول سال ۱۶ روز که با پیک مسافر و تقاضای سفر به بهشت رضا (ع) روبه‌رو خواهیم بود عبور از آزادراه تا مسیر منتهی به بهشت رضا (ع) رایگان خواهد بود؛ همچنین متناسب با تقاضای سفر و در صورت نیاز و به تشخیص پلیس ساعات پیک در روزهای پنج‌شنبه و جمعه نیز عبور رایگان خواهد بود که مکاتبات لازم به وزارت راه انجام خواهد شد.

کد خبر 5659837

منبع: mehrnews-5659837

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید