سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » هوای اصفهان سردتر می‌شود

هوای اصفهان سردتر می‌شود

کد خبر: 4751

اصفهان- سرپرست مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از روند کاهش تدریجی دمای هوای استان از امروز دوشنبه تا پایان هفته خبر داد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، وضعیت جوی استان تا پایان هفته، آسمان کمی ابری تا نیمه ابری است و در مناطق پر تردد شهری و صنعتی با توجه به پایداری نسبی جو و نبود وزش باد قابل ملاحظه، شرایط آلودگی هوا تا اواسط روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: از امروز دوشنبه تا پایان هفته روند کاهش تدریجی دما پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق ۲ تا سه درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد، گفت: بیشینه و کمینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در این مدت بین ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر و یک درجه سانتیگراد زیر صفر نوسان دارد.

امینی اضافه کرد: بوئین میاندشت با دمای ۷ درجه سانتیگراد زیر صفر و مهاباد با دمای ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

هشدار سطح نارنجی هواشناسی اصفهان درباره تشدید آلودگی هوا

هواشناسی استان اصفهان روز یکشنبه نسبت به تشدید سکون هوا تا پایان هفته جاری هشدار سطح نارنجی صادر کرد. سازمان هواشناسی زمانی هشدار سطح نارنجی صادر می‌کند که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی رنگ جهت آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

برهمین اساس در اطلاعیه امروز هواشناسی استان آمده است: از بعد از ظهر امروز دوشنبه ۲۸ آذرماه تا اوایل روز پنجشنبه یکم دی ماه به سبب تشدید پایداری هوا و سردی هوا در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی استان، سکون نسبی و افزایش و انباشت غلظت آلاینده‌های جوی رخ خواهد داد که سبب کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای عموم شهروندان به ویژه در ساعات اولیه روز می‌شود.

هواشناسی استان در این اطلاعیه توصیه کرده که لازم است تردد خودروها طی این مدت کاهش یابد و با اتخاذ تدابیر مدیریتی فعالیت واحدهای صنعتی کنترل و از افزایش غلظت آلاینده‌ها در حد بسیار ناسالم جلوگیری شود.

همچنین به همه شهروندان به ویژه گروه‌های آسیب پذیر از جمله افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی، سالمندان، زنان باردار و کودکان توصیه شده که از تردد غیر ضرور و فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز بپرهیزند.

کد خبر 5659715

منبع: mehrnews-5659715

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید