جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » عملیات گازرسانی ۹ روستای مهاباد به پایان رسید

عملیات گازرسانی ۹ روستای مهاباد به پایان رسید

کد خبر: 4750

ارومیه - سرپرست اداره گاز مهاباد گفت: عملیات گازرسانی به ۹ روستای بخش خلیفان و مرکزی این شهرستان با ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه، به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالواحد مریمی در این زمینه اظهار کرد: پروژه گازرسانی به پنج روستای بخش خلیفان شامل روستاهای «گلینان»، «قویطل»، «شاره‌زور»، «گراوی» و «شیخ یوسف» که قرار بود طی هشت ماه انجام شود ولی با توجه به شروع فصل سرما و نیاز روستاییان با کار جهادی و بی وقفه در ۲ ماه به پایان رسید.

سرپرست اداره گاز مهاباد با اشاره به تداوم عملیات گازرسانی به روستاهای بخش خلیفان افزود: هم اکنون عملیات گازرسانی در محور روستاهای «آچی‌دره»، «سویناس»، «کانی‌سیب»، «قاضی آباد»، «گاگش» و «آفان» در حال انجام است.

وی با بیان اینکه هم اکنون اهالی ۸۱ روستای این شهرستان از نعمت گاز برخوردار هستند، اضافه کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده و در صورت تأمین اعتبار گازرسانی به تمامی روستاهای با بیش از ۲۰ خانوار این شهرستان طی ۲ سال آینده انجام خواهد شد.

مریمی در خصوص گازرسانی به روستاهای بخش مرکز مهاباد نیز گفت: عملیات گازرسانی به چهار روستای این بخش شامل روستاهای «اوزم دره سفلی و علیا»، «تنگ‌بالکی» و «بادام» انجام شده و هم اکنون در مرحله نصب انشعاب قرار دارد.

وی یادآور شد: برای گازرسانی به این چهار روستای بخش مرکزی هشت کیلومترلوله گذاری انجام شده و در مجموع بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مریمی با بیان به اینکه هم اکنون عملیات حفاری برای گازرسانی در مسیر روستای «کونه دی» در حال انجام است، ادامه داد: با پایان عملیات گازرسانی به این روستا تمامی روستاهای بخش مرکزی از نعمت گاز برخوردار خواهند بود.

سرپرست اداره گاز مهاباد با اشاره به بالا بودن هزینه گازرسانی به مناطق کوهستانی در مقایسه با مناطق دشت تاکید کرد: در راستای کمک به گازرسانی به مناطق کوهستانی و سخت گذر، اعتبار مورد نیاز برای هر انشعاب در دهستان منگور شرقی این شهرستان از ۲۵۰ میلیون ریال به ۹۵۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

شهرستان ۲۶۰ هزار نفر جمعیتی مهاباد دارای ۸۲ هزار مشترک گاز است که از این تعداد ۱۶ هزار مشترک در مناطق روستایی و مابقی در مناطق شهری قرار دارند.

کد خبر 5659478

منبع: mehrnews-5659478

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید