دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » انتقاد کمال خرازی از «خطا»ی چین با چاشنی اشاره به «وضعیت تایوان»

انتقاد کمال خرازی از «خطا»ی چین با چاشنی اشاره به «وضعیت تایوان»

کد خبر: 4731

ایلنا نوشت: رئیس شورای راهبردی سیاست خارجی ایران گفت: خطایی که رخ داد ورود به مباحث سیاسی و تمامیت ارضی کشورمان بود البته آنها سعی کردند این خطا را جبران کنند. ولی این خطا به مثابه این بود که ما هم بیاییم راجع به وضعیت تایوان که جزو خاک چین است اظهارنظر کنیم. امیدواریم چنین خطاهایی دیگر رخ ندهد و به صورت کامل جبران شود.

کمال خرازی در جریان افتتاحیه «مجمع گفت‌وگوی تهران» در رابطه با موضوعات منطقه گفت: منطقه ما احتیاج به گفت‌وگو دارد و کشورهای منطقه باید از طریق گفت‌وگو مسائل و مشکلات خود را برطرف کنند. همواره از گفت‌وگو استقبال کردیم و هیچگاه به کشور دیگر تجاوز نکردیم. از ۲۰۰ سال پیش تا الان ایران هیچگاه متجاوز نبوده است و امروز هم مخالف تجاوز هستیم. به کشورهای دیگر کمک کردیم و آن جزو دستور کار ماست و مردمی که در منطقه بیدار شدند و می‌خواهند حقوق خود را استیفا کنند طبیعی است به آنها کمک کردیم در سوریه و لبنان در راه استیفای حقوقشان چنین کردیم. شرط موفقیت گفت‌وگو عدم تجاوز، عدم دخالت بیگانگان و ایجاد زمینه برای گفت‌وگو است و ما برای این کاملا آمادگی داریم.

وی ادامه داد: اخیرا رئیس جمهور چین از منطقه دیدار داشت و ما از این دیدارها استقبال می‌کنیم که در جهت طرح جاده و کمربند سرمایه‌گذاری بیشتری در این کشورها صورت و منطقه ما توسعه بیشتری یابد ولی خطایی که رخ داد ورود به مباحث سیاسی و تمامیت ارضی کشورمان بود البته آنها سعی کردند این خطا را جبران کنند. ولی این خطا به مثابه این بود که ما هم بیاییم راجع به وضعیت تایوان که جزو خاک چین است اظهارنظر کنیم. امیدواریم چنین خطاهایی دیگر رخ ندهد و به صورت کامل جبران شود.

۲۱۲۲۰

منبع: khabaronline-1708796

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید