دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » اربعین نماد معرفی امام حسین(ع) است

اربعین نماد معرفی امام حسین(ع) است

کد خبر: 4724

دامغان- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه اربعین از عاشورا مهم‌تر است، گفت: اربعین نماد معرفی مرام امام حسین(ع) در دنیا محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس عبدالهی صبح دوشنبه در مراسم تجلیل از موکب داران اربعین دلدادگان حسینی دامغان به میزبانی تبلیغات اسلامی شهرستان با بیان اینکه اربعین از عاشورا مهم‌تر است چرا که تبدیل به نماد معرفی مرام امام حسین (ع) به دنیا شده است، تاکید کرد: خادمان موکب‌های اربعین در واقع خادمان راه اشاعه مرام حسینی در دنیا هستند.

وی افزود: درست است که در روز عاشورا در برخی نقاط دنیا تجمعات حسینی برگزار می‌شود و دسته‌های عزاداری نیز راه می‌افتد اما به قد و قواره روز اربعین نخواهد رسید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان درباره اهمیت اربعین و جهانی شدن آن، ابراز کرد: امروز هر کس دل در گرو حکومت مهدوی دارد باید بداند اسم رمز ظهور امام عصر (عج) توسعه فرهنگ اربعین حسینی است.

عبدالهی با بیان اینکه توسعه اخوت، مهربانی، ایثار و مودت، همیاری، انسجام از جمله مزیت‌ها و ویژگی‌های اربعین حسینی است، ابراز کرد: مردمی‌ترین مدیریت در عالی‌ترین سطح کمی و کیفی در اربعین حسینی اتفاق می‌افتد آن هم در حالی که نه دولت ایران و نه دولت عراق و نه هیچ ارگان دولتی دیگری اربعین را مدیریت نمی‌کنند.

وی بر مردمی بودن اربعین حسینی تاکید کرد و افزود: شرایط مرزها نشان داد که تلاش‌های دولتی چه میزان است و شرایط داخل عراق نیز واضح بود لذا ما با یک پدیده غیر قابل تحلیل به لحاظ علمی مواجه هستیم که محور آن مردم و دلدادگی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه محقق‌های درجه یک جهان اسلام هم نمی‌توانند ابعاد این واقعه را تحلیل و تعریف کنند، بیان کرد: کمتر از انگشتان دو دست کتاب تحلیلی درباره واقعه اربعین وجود دارد و رمز رفع تمام مشکلات تشیع و جهان اسلام و بشریت در فرهنگی است که امروز در عراق و ایام اربعین با حضور عراقی‌ها، ایرانی‌ها، یمنی‌ها و تمام مذاهب نشان می‌دهد.

عبدالهی با بیان اینکه دبیرخانه دائمی بزرگداشت اربعین در مجموعه اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان تعریف شده است، بیان کرد: دامغان می‌تواند به عنوان پیشتاز و شهر الگو ساز در توسعه فرهنگ اربعین پیشگام باشد چرا که ظرفیت‌های عظیم مذهبی و فرهنگی در این شهرستان وجود دارد.

کد خبر 5659422

منبع: mehrnews-5659422

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید