سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » فرهنگ و هنر » سازمان طرح و برنامه اعتقادی به سیاست های ابلاغی رهبر ندارد

سازمان طرح و برنامه اعتقادی به سیاست های ابلاغی رهبر ندارد

کد خبر: 4711

یک نماینده مجلس گفت: متأسفانه سازمان طرح و برنامه اعتقادی به فرهنگ و حتی ۲۶ سیاست کلیدی ابلاغی مقام معظم رهبری ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست تخصصی تبیین سیاست‌های کلی برنامه هفتم با موضوع «اعتلا فرهنگ عمومی» عصر یکشنبه، ۲۷ آذر در مؤسسه پژوهشی انقلاب اسلامی برگزار شد.

امیرحسین بانکی‌پور نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع که از حدود یک و سال و نیم پیش پیوند زیبایی بین شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان برنامه ایجاد شده از یکسال و نیم آغاز شده است، گفت: در این فعالیت‌ها شاهد این بودیم که در بحث فرهنگ، پژوهش‌های خوبی انجام شده است. اما نکته‌ای که مدنظر بوده این است که «خانه داماد عروسیست، در خانه عروس، خبری نیست»؛ یعنی علی رغم اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی با برگزاری کمیته‌های فرهنگی، پژوهشی، نشست‌های علمی و تخصصی، اقدامات بسیاری در این حوزه انجام می‌دهد، از سوی سازمان طرح و برنامه خبری نیست و به هیچ عنوان به موضوع فرهنگ توجه نشده است و اعتقادی به فرهنگ ندارند.

وی افزود: برای سازمان طرح و برنامه، فرهنگ جزو چالش‌های پیشرفت، پیشران‌های پیشرفت و زمینه ساز پیشرفت نیست و اگر در برنامه‌های شأن مرور کنیم متوجه می‌شویم که موضوعات کلیدی شأن در سه گروه چالش‌ها، بسترسازها و پیشران‌ها دسته بندی می‌شود و در همه این موضوعات جدی، فرهنگ جزو هیچ کدام از موضوعات نیست.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: موضوعاتی همچون رشد علمی، شکوفایی علمی، فضای مجازی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، در هیچ یک از برنامه‌های سازمان طرح و برنامه را شاهد نیستیم. حتی در خصوص آموزش و پرورش موضوعی را مطرح نکرده اند و این یعنی از نظر سازمان طرح و برنامه، آموزش و پروش نه چالش و نه زمینه ساز تحول است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیدار با شورای عالی انقلاب فرهنگی فرمودند که نرم افزاری که ذهنیت جامعه را درست می‌کند را از دست دادیم و متأسفانه سازمان طرح و برنامه اعتقادی به فرهنگ و حتی ۲۶ سیاست کلیدی ابلاغی مقام معظم رهبری ندارند.

بانکی پور گفت: نزدیک به ۱۵ سال است که صداوسیما سریال فاخری ندارد درحالی که دو سریال مختار و یوسف در داخل و بین الملل توانست در فرهنگ تحول ایجاد کند. متأسفانه برنامه ریزان ما از اغتشاشات اخیر درس نگرفتند و به جای آنکه از تهدیدها، برای ارتقای فرهنگ کشور فرصت ایجاد کنند را ندیدیم. خوشبینانه ترین تعبیری که برای سازمان طرح و برنامه می‌توان به کار برد است که آنها در خواب خرگوشی هستند؛ چراکه اعتقادی به فرهنگ ندارند.

کد خبر 5659282

منبع: mehrnews-5659282

دسته بندی: فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید