دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » آموزش در حوزه چاپ و نشر اولویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

آموزش در حوزه چاپ و نشر اولویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

کد خبر: 4693

اراک- مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آموزش در حوزه چاپ و نشر از اولویت های این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: صنعت چاپ در چرخه تولید نقش محوری دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر ابراهیمی در دیدار با چاپخانه داران شهرستان اراک گفت: استان مرکزی مهد مفاخر و مشاهیر است و باعث افتخار است که حضرت امام خمینی (ره) از این استان و شهرستان خمین برخواسته اند و دنیا را متحول کردند.

مدیر کل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: استان مرکزی قطب صنعت کشور است و صنعت چاپ می‌تواند تکمیل کننده سایر صنایع موجود در این استان باشد؛ چاپ می‌توانند در استان مرکزی از پویایی و نشاط خوبی برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون صنعت چاپ به دلیل شرایط نامناسب ناوگان و مسائل دیگر مانند تحریم‌ها صنعت فرسوده‌ای شده ادامه داد: صنعت چاپ صنعتی گران است و سرمایه گذاری قابل توجهی در این حوزه لازم دارد.

ابراهیمی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی صنعت چاپ پیگیری‌های ویژه ای برای جامعه صنفی چاپخانه داران انجام می‌دهد؛ مجمع اتحادیه‌های تخصصی و مستقل چاپخانه‌ها در کشور تشکیل شده و یکی از برنامه‌های این حوزه لزوم آموزش در این حوزه است.

مدیر کل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: نگاه علمی باید نسبت به چاپخانه‌ها وجود داشته باشد و افراد اندیشمند برای فعالیت در این عرصه پا به میدان بگذارند و یه این حرفه به چشم یک کار اپراتوری نگاه نکنند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه توجه به صنعت چاپ زمینه ساز توسعه صادرات تولید داخل است گفت: باید به این صنعت توجه بیشتری شود و به آن به عنوان صنعت راهبردی نگاه کنیم.

وی بر نقش محوری صنعت چاپ در چرخه تولید تاکید کرد و افزود: صنعت چاپ با بهره مندی از ترکیب طرح، رنگ و نقش بستر ساز مناسبی برای بازارهای محصولات جدید است.

ابراهیمی، ابراز امیدواری کرد: ارتباط متقابل بین مجموعه‌های صنعت چاپ با کارشناسان و مدیران حوزه چاپ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنان پررنگ‌تر و قدرتمندتر از گذشته ادامه داشته باشد و برنامه ریزی و سیاست‌ها به نحوی باشد تا کسب و کار فعالان این عرصه در مجامع داخلی و بین المللی گسترش روز افزون داشته باشد.

در این دیدار، در خصوص مشکلات اساسی حوزه چاپ، صدور مجوزها، نحوه تسریع در امر خدمت رسانی و دریافت مالیات بر ارزش افزوده از واحدهای چاپی استان بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 5659064

منبع: mehrnews-5659064

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید