سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » کتاب فقه الصادق آیت الله روحانی در حوزه علمیه مورد توجه است

کتاب فقه الصادق آیت الله روحانی در حوزه علمیه مورد توجه است

کد خبر: 4682

استاد حوزه علمیه قم گفت: کتاب فقه الصادق آیت الله روحانی سالیان متمادی در حوزه علمیه مورد توجه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مهدی حائری شامگاه یکشنبه در مراسم بزرگداشت آیت الله روحانی که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به ابعاد شخصیتی این عالم اظهار داشت: آیت الله روحانی نزدیک به یک قرن به اسلام خدمت کرد و در دوران نوجوانی به همراه برادرش به نجف اشرف مشرف می‌شوند و در حوزه علمیه نجف مورد توجه مراجع و اساتید حوزه این شهر همانند آیت الله خوئی قرار می‌گیرد و این مرجع تقلید عنایت خاصی به ایشان داشت.

حجت الاسلام حائری گفت: نبوغ این عالم ربانی به گونه‌ای بوده که در سنین جوانی به درجه اجتهاد می‌رسد و در زمان مرجعیت آیت الله بروجردی رساله ایشان منتشر می‌شود و مرحوم بروجردی نسبت به وی ارادت داشتند.

این سخنران مذهبی افزود: کتاب فقه الصادق آیت الله روحانی یک دوره کامل فقه است که سالیان متمادی چاپ شده و در حوزه‌های علمیه مورد توجه بوده است و این کتاب فقط یکی از آثار علمی ایشان است.

وی عنوان داشت: عالم اگر توجه به ساحت اهل بیت (ع) نداشته باشد، علم او مفید حال مردم نیست و این عالم ربانی در ولایت اهل بیت فانی بود.

این خطیب ادامه داد: مراسم‌های عزاداری اهل بیت همواره در بیت ایشان برپا بود و ایشان نیز تا آخر در مجلس حضور داشتند و نسبت به حضرت زهرا (س) علاقه وافری داشتند و در دو فاطمیه هر روز مجلس عزا برپا می‌کردند و منبری‌ها از مصیبت‌های حضرت زهرا (س) بازگو می‌کردند.

حجت الاسلام حائری عنوان داشت: این عالم ربانی، فانی در محبت اهل بیت عصمت‌و طهارت بود و تشییع ایشان نیز بسیار باشکوه برگزار شد و بسیاری از علما در این مراسم حضور یافتند.

کد خبر 5659076

منبع: mehrnews-5659076

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید