دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » آشکار سازی ۱۱۵ نقطه حادثه خیز در سیستان و بلوچستان

آشکار سازی ۱۱۵ نقطه حادثه خیز در سیستان و بلوچستان

کد خبر: 4665

زاهدان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از آشکار سازی ۱۱۵ نقطه حادثه خیز در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ایوب کرد ظهر امروز در نشست خبری، با بیان اینکه نگهداری از ابنیه یکی از مهمترین وظایف در حوزه راهداری است، افزود: در این عرصه مهمترین کار ایمنی روکش آسفالت است و در این راستا تاکنون بالغ بر ۷۳۵ کیلومتر از محورها طی هشت ماه اول امسال، روکش آسفالت شده‌اند و در این زمینه این خطه پهناور، رتبه اول کشور را کسب کرده است.

وی ادامه داد: از این میزان، ۴۸۵ کیلومتر راه شریانی و اصلی، ۱۱۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۳۵ کیلومتر راه روستایی بوده است.

این مسئول با بیان اینکه اولویت راهداری نگهداری رویه، ابنیه و تعمیر پل‌ها است، ادامه داد: بازسازی ماشین آلات راهداری دیگر اقدامی است که توانسته‌ایم رتبه اول کشور را در بازسازی به استان اختصاص دهیم، همچنین ۱۳ نقطه حادثه خیز در استان اصلاح و ۱۱۵ نقطه جدید نیز با بررسی‌های کارشناسانه آشکارسازی شده است.

وی با بیان اینکه در هشت ماه اول امسال، بالغ بر ٨ هزار علائم ایمنی در سطح استان نصب شده، اضافه کرد: سرقت علائم رانندگی در سیستان و بلوچستان بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان خسارت در بر داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه در حال حاضر سیستان و بلوچستان دارای دو پایانه مرزی میلک و میرجاوه است، اظهار کرد: هم اکنون به دلیل مصرف کننده بودن افغانستان، هیچ وارداتی از پایانه مرزی میلک در مرز افغانستان انجام نمی‌شود اما صادرات محصول از سوی ما به این کشور از رونق خوبی برخوردار است و گاز مایع، هیدروکربن، بنزین، گازوئیل و مواد غذایی از زمره کالاهایی صادراتی هستند که در سال جاری به این کشور همسایه صادر شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در پایانه مرزی میرجاوه نیز صادرات، تزانزیت و واردات در حال انجام است، تصریح کرد: در سال جاری بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا از این پایانه‌ها جابجا شده که این میزان شامل ۸۷۰ هزار تن صادرات و بیش از ۲۴۰ هزار تن واردات و بیش از ۴۲۰ هزار تن ترانزیت است.

کرد اضافه کرد: در سال جاری ۲میلیون و ۷۷۹ هزار و ۹۱۲ تن کالا با ۸ هزار و ۳۴۱ سفر باری توسط ۶۹ شرکت حمل و نقل کالا و۹ هزار و ۳۶۴ راننده جا به جا شده است.

به گفته وی، در این مدت ۲۱ میلیون تردد در جاده‌های مواصلاتی استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۷ درصد رشد داشته است.

این مسئول عنوان کرد: در بحث تعمیر ماشین آلات جاده‌ای ۴۵ دستگاه بازسازی شده که این اقدام ۲۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی اقتصادی را در بر داشته، همچنین ۵۳ دستگاه ابنیه فنی و دو هزار و ۴۰۰ دستگاه پل نیز ترمیم شده است.

کد خبر 5658798

منبع: mehrnews-5658798

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید