جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » کمبود دارو در قزوین موقتی است/ بهبود توزیع دارو نسبت به ماه گذشته

کمبود دارو در قزوین موقتی است/ بهبود توزیع دارو نسبت به ماه گذشته

کد خبر: 4648

قزوین- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین گفت: وضعیت توزیع دارو نسبت به ماه‌های گذشته در قزوین بهتر شده و این کمبود موقتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مریم نورخیز محجوب ظهر یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قزوین که در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: در یک ماه اخیر بیش از در ماه گذشته ۱۰۰ هزار عدد سوسپانسیون آنتی‌بیوتیک خوراکی در بخش سرپایی در استان قزوین توزیع شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت بیش از ۲۵۲ هزار عدد سرم تزریقی و شستشو در بخش سرپایی و بستری توزیع‌شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین افزود: توزیع داروها در بخش سرپایی بر اساس استعلام سامانه تیتک و نیاز داروخانه‌های استان و همچنین بر اساس موجودی دارو و با حفظ ضریب سهمیه‌بندی صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: توزیع در بخش بستری و بیمارستانها نیز سهمیه‌بندی پس از استعلام از مراکز درمانی و با توجه به میزان داروی دریافتی استان و میزان موردنیاز در این مراکز انجام می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه توزیع این داروها بر اساس سهمیه دریافتی استان و نیاز مراکز بهداشتی و داروخانه‌ها صورت می‌گیرد، ادامه داد: در صورتی که در حوزه داروهایی همچون اقلام دارویی بیمارستانی، داروهای تحت کنترل، انسولین‌های قلمی، هورمون رشد، شیمی‌درمانی، داروهای درمان‌کننده بیماران MS، داروهای درمان‌کننده SMA با محدودیت و کمبود روبرو شویم داروخانه‌هایی منتخب و توزیع در آنها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: مجاورت با پزشکان تجویز کننده، سابقه داروخانه، و عملکرد داروخانه در قبال سامانه تیتک از جمله شاخصه‌های انتخاب این داروخانه‌های منتخب خواهد بود.

این مسئول از فعالیت ۱۸۴ داروخانه در استان قزوین خبر داد و تاکید کرد: از این تعداد ۱۷ داروخانه بیمارستانی ۲۴ داروخانه شبانه‌روزی و ۱۴۴ داروخانه روزانه و نیمه‌وقت هستند.

وی علت کمبود دارو را مربوط به سراسر کشور دانسته و ادامه داد: وضعیت توزیع دارو نسبت به ماه‌های گذشته بهتر شده و این کمبود موقتی است.

نورخیزمحجوب در پایان یادآور شد: وضعیت دارو در استان قزوین به صورت مستمر و روزانه پالایش می‌شود تا در صورت کمبود دارو، نیاز استان سریعاً برطرف شود.

کد خبر 5658784

منبع: mehrnews-5658784

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید