یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » برگزاری کارگاه زیست‌محیطی «ارزیابی چرخه حیات» در لرستان

برگزاری کارگاه زیست‌محیطی «ارزیابی چرخه حیات» در لرستان

کد خبر: 4628

خرم‌آباد- مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان از برگزاری کارگاه زیست‌محیطی ارزیابی چرخه حیات در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سالاروند امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: کارگاه زیست محیطی ارزیابی چرخه حیات با حضور مسئولان HSE صنایع استان و کارشناسان ادارات حفاظت محیط زیست لرستان و با حضور اساتید دانشگاه‌های تهران در پتروشیمی لرستان برگزار شد.

وی، عنوان کرد: در راستای آموزش و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست، کارگاه آموزشی با عنوان «ارزیابی چرخه حیات» با حضور ۴۰ نفر از کارشناسان HSE و رابطین واحدها مختلف صنعتی و خدماتی استان و کارشناسان ادارات حفاظت محیط زیست لرستان در محل سالن کنفرانس پتروشیمی لرستان برگزار شد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان، افزود:در این دوره آموزشی که توسط اساتید دانشگاه‌های تهران تدریس شد، مطالبی در مورد اهمیت HSE، اثرات و بهبود عملکرد بهداشت، ایمنی و محیط زیست و جنبه‌های زیست محیطی آن با نگاهی به اهداف ارزیابی چرخه حیات بیان شد.

سالاروند، تصریح کرد: ارزیابی چرخه حیات (ارزیابی چرخه عمر) یا به عبارتی Life Cycle Assessment که به اصطلاح LCA گفته می‌شود یکی از روش‌های ارزیابی زیست محیطی است که امروزه به عنوان یکی از روش‌های استاندارد و پرکاربرد در ارزیابی محیط زیستی فرآیندها، محصولات و خدمات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی، ادامه داد: در واقع ارزیابی چرخه حیات به عنوان یکی از روش‌های ارزیابی زیست محیطی بعد از ارزیابی فنی و ارزیابی اقتصادی تکمیل‌کننده ضلع سوم یک ارزیابی پایدار است که کمک می‌کند تا علاوه بر ابعاد فنی و اقتصادی، از نظر محیط زیستی نیز با اطمینان خاطر اقدام شود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان، گفت: در واقع اهداف ارزیابی چرخه حیات را می‌توان؛ فراهم کردن کامل‌ترین تصویر ممکن از اثرات متقابل فعالیت‌ها با محیط زیست، شناسایی پیامدهای زیست محیطی و مراحل چرخه حیات اصلی یا نقاط حساس سهیم در این پیامدها، مقایسه پیامدهای زیست محیطی محصولات، فرآیندها یا فعالیت‌های جایگزین، درک ماهیت کلی و بهم پیوسته پیامدهای زیست محیطی حاصله از فعالیت‌های انسانی و ارائه اطلاعات به تصمیم گیرندگان از اثرات زیست محیطی این فعالیت‌ها و شناسایی فرصت‌های بهبود زیست محیطی، بیان کرد.

کد خبر 5658385

منبع: mehrnews-5658385

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید