دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » اردبیل به استقبال زمستان می‌رود/کاهش دمای هوا تا ۱۵ درجه

اردبیل به استقبال زمستان می‌رود/کاهش دمای هوا تا ۱۵ درجه

کد خبر: 4623

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی از اوایل روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی و کاهش محسوس دما، هوای استان اردبیل سرد و زمستانی می‌شود.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی از اوایل روز سه شنبه با ورود سامانه سرد بارشی چهره استان ۲ روز مانده به فصل زمستان تغییر پیدا کرده و چهره سردی به خود خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی سرد همراه با وزش باد خزری از اواسط هفته برای استان اردبیل پیش‌بینی می‌شود، افزود: در اواخر هفته دمای هوا در این استان نسبت به شرایط کنونی تا ۱۵ درجه کاهش یافته و علاوه بر بارش برف زمستانی یخبندان در ساعات اول صبح روی خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: دمای هوا در ساعات شبانه نسبت به روزهای قبل روند کاهشی خواهد داشت و هوای نسبتاً سردی طی ساعات شب و اوایل صبح در اکثر مناطق مرکزی و جنوبی استان استقرار می‌یابد.

محمدی ادامه داد: احتمال یخبندان، کاهش دید افقی و لغزندگی در جاده‌های کوهستانی و برفگیر دور از انتظار نیست و لازم است تا اطلاع ثانوی کوهنوردان بومی و غیربومی از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی با اشاره به افزایش بی سابقه دما در آخرین ماه پاییز گفت: در این روزها حتی دمای هوا در برخی شهرهای سردسیر استان به بالاتر از ۱۵ درجه سانتیگراد رسید که در این فصل از سال این وضعیت آب و هوایی بی سابقه بوده است.

کد خبر 5658323

منبع: mehrnews-5658323

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید