دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » میراث فرهنگی و گردشگری » معرفی جاذبه‌ها در «ایران ما»/ تکرار طرح در ایام نزدیک به عید

معرفی جاذبه‌ها در «ایران ما»/ تکرار طرح در ایام نزدیک به عید

کد خبر: 4612

فعالان گردشگری معتقدند؛ معرفی جاذبه های گردشگری در سطح شهر و بیلبوردهای تبلیغاتی می تواند در معرفی داشته های کشورمان جذاب باشد به شرطی که در زمان خودش مثل ایام نزدیک به عید این اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرنگار مهر، فضای ۳۴ هزار متر مربع فضای تبلیغاتی شهر تهران به همت سازمان زیباسازی شهر تهران در قالب ۱۸۰۰ بیلبورد به معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی شهر در قالب پویشی به نام «ایران ما» پرداخته است از بیلبوردهای بزرگراهی گرفته تا استرابوردها و لایت بوردها و حتی تابلوهای کیوسک‌های مطبوعاتی. تلاش شده جاذبه‌هایی معرفی شوند که ثبت ملی بوده و یا در فهرست یونسکو به ثبت جهانی رسیده اند.

برخی افراد نمایش تصویری از ایران را در بزرگراه‌ها و فضاهای شهری یکی از راههای تبلیغ گردشگری کشور می‌دانند و برخی دیگر آن را تکراری دانسته و پیشنهاد می‌کنند که راههای دیگری هم برای این تبلیغ وجود دارد.

اما علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی آن را یکی از اقدامات مؤثر می‌داند و می‌گوید که به خاطر همین قرار است از سازمان زیباسازی شهر تهران تقدیر کنند.

اما در عوض رضا دبیری نژاد یکی از فعالان موزه داری می‌گوید که این کار تأثیر زیادی نخواهد داشت مگر آنکه یک مورد شگفت انگیز در آن اتفاق بیفتد یا یک کار خلاقانه با طرح گرافیک جذاب با آن ترکیب شود یا حداقل یک روایتی را بیان کند و مخاطب را به دنبال خودش بکشاند.

 معرفی جاذبه‌ها در «ایران ما»/تکرار طرح در ایام نزدیک به عید

برخی دیگر از جمله محمدحسین یزدانی از راهنمایان گردشگری می‌گوید معرفی جاذبه‌های گردشگری در زمانی که نزدیک به برگزاری نمایشگاه گردشگری نیستیم و فصل عید هم از راه نرسیده عجیب به نظر می‌آید. شاید بهتر بود این معرفی با یک مناسبتی عجین می‌شد.

یزدانی معتقد است باید همیشه این جاذبه‌ها در تابلوها باشد و گاهی آن را به تبلیغات دیگر اختصاص داد. بنابراین همیشه جاذبه‌های فرهنگی کشورمان جلوی چشم مردم خواهد بود نه تابلوهای خالی.

نمایش تابلوهای شهری برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و طبیعی و تاریخی یکی از راههای تبلیغات در شهر است که محمد ابراهیم لاریجانی با آن کاملاً موافق است اما می‌گوید که این اقدام جدید نیست. قبلاً هم انجام می شده است و خوب است در شهرهای دیگر نیز این اتفاق بیفتد و شهرداران شهرهای مختلف تابلوهای تبلیغاتی خود را با هم تبادل کرده و جاذبه‌های شهرهای همدیگر را معرفی کنند.

بهتر بود نام عکاس به عنوان احترام به اثر او در کنار تابلوها قرار می‌گرفت

تابلوهای تبلیغاتی تهران یا خالی هستند یا به منظور درآمدزایی مورد استفاده قرار می‌گیرند کمتر دیده شده بود که جاذبه‌های گردشگری نیز به آنها اضافه شود اما حالا «ایران ما» پویشی برای معرفی آنها شده است در این میان یک غفلت انجام شده که آن هم عدم درج نام عکاسان است.

این موضوع مورد انتقاد حبیب احمدی از عکاسان طبیعت نیز شده است و می‌گوید: وقتی سازمان زیباسازی چنین حرکتی را انجام می‌دهد ممکن است نهادهای دیگر نیز این راه را ادامه دهند بنابراین بهتر بود نام عکاس به عنوان احترام به اثر او در کنار تابلوها قرار می‌گرفت.

رفته رفته روزهای نزدیک به ایام فجر و برگزاری نمایشگاه گردشگری تهران و فصل سفرهای نوروزی آغاز می‌شود و فعالان گردشگری امیدوار هستند این اقدام باز هم تکرار شود و این بار به معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی ناشناخته بپردازند. حتی سازمانهای دیگر نیز از آن استقبال کرده و به کمک سازمان زیباسازی بروند مانند انجمن عکاسان میراث فرهنگی یا حتی وزارتخانه مربوطه. البته حسن میثمی مدیرکل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی از این ایده استقبال کرده و گفته که خواهان همکاری بیشتر با این سازمان هستند.

کد خبر 5655370

منبع: mehrnews-5655370

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید