دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » فعالان بخش حمل و نقل استان سمنان تجلیل شدند

فعالان بخش حمل و نقل استان سمنان تجلیل شدند

کد خبر: 4588

سمنان- آئین تجلیل از فعالان بخش حمل و نقل استان سمنان با حضور استاندار و دیگر مسئولان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل و تجلیل از رانندگان استان سمنان بعد از ظهر شنبه به میزبانی سالن همایش‌های حمل و نقل جاده‌ای استان برگزار شد. در این مراسم فعالان بخش حمل و نقل شامل شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان مورد تقدیر قرار گرفتند.

استاندار سمنان در سخنانی ضمن اشاره به نقش فعالان بخش حمل و نقل کشور، گفت: حمل و نقل چه در زمان انقلاب اسلامی و چه در زمان دفاع مقدس و درست وقتی که کشتی‌های کشورمان زیر آتش سنگین دشمنان بعثی قرار داشتند و چه در زمان تحریم‌ها، خانواده حمل و نقل همواره تلاش داشته تا عزتمندی نصیب ایران اسلامی شود.

سید محمدرضا هاشمی با بیان اینکه حمل و نقل در طول انقلاب اسلامی موجی از اقتدار و عزتمندی را به منصه بروز گذاشتند، ابراز کرد: زمانی که نیاز به حضور در صحنه‌ها بود و امام راحل (ره) دستور بسیج امکانات را داده بودند، تمام رانندگان و کامیون‌ها و اتوبوس‌ها از سراسر استان سمنان گردهم آمدند تا فرمان ایشان روی زمین نماند.

وی با بیان اینکه این خدمات به انقلاب اسلامی بود که در سال ۷۶ بر اساس موافقت شورای عالی انقلاب فرهنگی، هفته‌ای به نام حمل و نقل نامگذاری شود، افزود: در راستای سفر رئیس جمهور و بر اساس مصوبه هیئت دولت، ۲۰ نقطه حادثه خیز استان سمنان شناسایی و ۵۰ میلیارد تومان نیز برای این منظور مصوب و اختصاص یافت که تعدادی از این نقاط رفع شده و تعدادی نیز در دست پیگیری است.

عباس گلرو نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس نیز طی سخنانی ضمن اشاره به درخواست مجوز پلاک‌گذاری خودروهای کشنده، گفت: ۱۵ هزار دستگاه کشنده وارد کشور شده اما نمی‌توانیم آنها را پلاک گذاری کنیم لذا سیستم حمل و نقل ما معطل پلاک گذاری و ترخیص خودروها است.

گلرو با بیان اینکه لایحه مربوط به دریافت مجوز پلاک گذاری کشنده‌های وارداتی اخذ شده است، بیان کرد: قانون ساماندهی صنعت خودرو از دیگر اقداماتی است که در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

کد خبر 5657831

منبع: mehrnews-5657831

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید