شنبه، 15 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » ۸۸ هزار هکتار از مزارع هشترود زیر پوشش طرح جهش تولید

۸۸ هزار هکتار از مزارع هشترود زیر پوشش طرح جهش تولید

کد خبر: 4581

تبریز-مدیر جهاد کشاورزی هشترود گفت: ۸۸ هزار هکتار از مزارع این شهرستان در سال زراعی جاری زیر پوشش طرح جهش تولید در دیمزارها قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید احمدی با بیان اینکه برای سومین سال متوالی طرح جهش تولید در دیمزارهای هشترود در حال اجرا است، گفت: این طرح با مشارکت وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی حضرت امام خمینی (ره) با هدف جهش تولید در محصولات زراعی دیم مانند گندم، جو، حبوبات، علوفه و دانه‌های روغنی دیم و گیاهان دارویی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح با استفاده از ارقام اصلاح شده و سازگار با شرایط منطقه، اجرای کشاورزی حفاظتی، تأمین و مصرف به موقع نهاده‌های کشاورزی، افزایش سطح کشت محصولات تناوبی با غلات با کشت اراضی آیش، توجه به اجرای سامانه‌های زراعی، به کارگیری ادوات مناسب در دیمزارها، کاهش فرسایش خاک علاوه بر دستیابی به افزایش تولید در محصولات دیم به پایداری تولید و حفظ منابع پایه منجر خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی هشترود اضافه کرد: این شهرستان از قطب‌های مهم دیمکاری استان است و رتبه اول را در تولید محصولات دیم به ویژه گندم و حبوبات دارد و در اجرای طرح جهش تولید نیز رتبه نخست استانی را کسب کرده است.

وی گفت: در طرح جهش تولید برای کشاورزان تحت پوشش طرح ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خصوص آموزش کشاورزان، بیمه محصولات کشاورزی، تسهیلات قرض الحسنه برای تأمین ادوات کشاورزی دیمکاری و کودهای محلول پاشی و بذرمال‌ها حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد.

کد خبر 5657613

منبع: mehrnews-5657613

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید