دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام دانشگاه محقق اردبیلی

تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام دانشگاه محقق اردبیلی

کد خبر: 4578

اردبیل - سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی گفت: تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام دانشگاه به‌ویژه خوابگاه دانشجویی و استخر با تخصیص اعتبارات مناسب در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل چمنی بعد از ظهر شنبه در نشست با نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دانشگاه محقق اردبیلی در بین دانشگاه‌های کشور در جایگاه هفتم قرار گرفته و در آخرین ارزیابی D8 نیز رتبه ۸۴ را به دست آورده است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه محقق اردبیلی در پرورش دانشجویان و ارائه یافته‌های علمی در حوزه‌های دانش بنیان جز دانشگاه‌های برتر کشور است، خاطرنشان کرد: ۱۲ نفر از اساتید این دانشگاه در زمره دو درصد برتر جهان قرار گرفته اند و پنج نفر از اساتید این دانشگاه نیز در آخرین رتبه بندی جز یک درصد دانشمندان برتر قرار دارند.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی این موفقیت‌ها را در سایه تلاش دانشجویان، محققان و پژوهشگران این دانشگاه در مقطع تحصیلات تکمیلی اعلام کرد و افزود: ۶۰۰ نفر از این دانشجویان و اساتید در گرامیداشت هفته پژوهش و روز دانشجو در این دانشگاه مورد تجلیل قرار گرفته اند.

چمنی برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و تریبون آزاد را از دیگر برنامه‌های دانشگاه محقق اردبیلی در گرامیداشت ۱۶ آذر توصیف و اظهار کرد: مرکز نوآوری دانشگاه محقق اردبیلی بسترهای خوبی را برای برگزاری رویدادهای علمی، پژوهشی و فناوری به وجود آورده است.

وی خواستار توجه نمایندگان مجلس به حوزه دانشگاه اعم دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارمندان شد و بیان کرد: متأسفانه در استان اردبیل به دلیل نبود آمایش سرزمینی توسعه رشته‌ها متناسب با قابلیت‌های استان انجام نشده در حالی که باید در این استان رشته‌های کشاورزی و گردشگری بیش از این توسعه پیدا می‌کرد.

چمنی افزود: به دلیل آنکه عمده امکانات دانشگاهی در مرکز استان متمرکز شده ما با کمترین استقبال جوانان از دانشکده‌های کشاورزی مغان و مشگین شهر و فناوری‌های نوین نمین روبرو هستیم در حالی که اگر این دانشکده‌ها توسعه می‌یافت امکان جذب دانشجو در این مراکز وجود داشت.

وی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی دانشگاه محقق اردبیلی در خصوص احداث ساختمان‌های آموزشی و خوابگاه‌های دانشجویی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی خواست؛ در خصوص تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام دانشگاه به‌ویژه خوابگاه دانشجویی و استخر مساعدت و حمایت لازم را داشته باشند.

چمنی با اشاره به مشکلات پیش آمده در خصوص اعمال مالیات پلکانی برای حقوق اعضای هیأت علمی، به مسائل و مشکلات قانون جهش علمی اشاره و اظهار امیدواری کرد؛ با ورود مجلس شاهد برطرف شدن مشکلات دانشگاهیان و بهبود وضعیت معیشتی اعضای هیأت علمی و کارمندان دانشگاه‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه برخورد ما با دانشجویان همواره همراه با مهربانی، عطوفت و رأفت اسلامی بوده است، گفت: طی ماه‌های اخیر جلسات پرسش و پاسخ و تریبون آزاد نیز به صورت دوره‌ای در دانشگاه برگزار شده است.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به رویکرد جدید پارک علم و فناوری استان و تلاش برای ارتقای جایگاه استان در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی محصولات آنها، از حمایت همه‌جانبه دانشگاه محقق اردبیلی از فعالیت‌های پارک علم و فناوری استان اردبیل خبر داد.

چمنی افزود: از نمایندگان استان در مجلس می‌خواهیم در خصوص افزایش اعتبارات تخصیصی به پارک علم و فناوری استان اهتمام ویژه داشته باشند تا شاهد رشد و شکوفایی استان در حوزه علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان باشیم.

کد خبر 5657806

منبع: mehrnews-5657806

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید