جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » دزفول دارای پردیس علم و فناوری می‌شود

دزفول دارای پردیس علم و فناوری می‌شود

کد خبر: 4548

دزفول- سرپرست دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول از موافقت با تأسیس پردیس علم و فناوری در دزفول با پیگیری از طریق معاونت علم و فناوری رئیس جمهور و معاونت فناوری وزارت علوم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی بدیعی صبح امروز شنبه در آئین گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری که با حضور جمعی از مسئولان و پژوهشگران در دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مؤلفه‌های یک تمدن، رفع نیازهای جامعه بر اساس دانش بومی منطقه است که فناوری محسوب می‌شود.

وی در ادامه حمایت، هدایت و راهبری فعالیت‌های فناوری شمال خوزستان را یکی از اهداف و اولویت‌های مهم دانشگاه جندی‌شاپور دزفول برشمرد و افزود: الگوی دانشگاه از این منظر، شهر دانشگاهی جندی‌شاپور است چرا که یکی از اهدافی که باعث معرفی دانشگاه جندی‌شاپور به استان و برگزاری کنگره‌های بین‌المللی متعدد در این دانشگاه شد؛ علاوه بر احیای این میراث تاریخی نیز حمایت و هم افزایی فعالیت‌های فناورانه بر اساس الگوی موفق شهر دانشگاهی جندی‌شاپور است.

سرپرست دانشگاه جندی‌شاپور دزفول از موافقت با تأسیس پردیس علم و فناوری در دزفول با پیگیری از طریق معاونت علم و فناوری رئیس جمهور و معاونت فناوری وزارت علوم خبر داد و اضافه کرد: این امر مورد موافقت مسؤولان شهری نیز قرار گرفته است.

بدیعی با بیان اینکه دو مرکز تخصصی و یک مرکز پژوهشی در دانشگاه جندی‌شاپور در حال فعالیت هستند که حمایت‌های لازم از این مراکز انجام می‌شود، عنوان کرد: هدف گذاری دانشگاه، هدفمند کردن این مرکز پژوهشی به سمت مأموریت واقعی است. همچنین مرکز فناوری و نوآوری دانشگاه جندی‌شاپور با فراخوانی که امروز رسماً اعلام می‌شود، کار خود را آغاز می‌کند.

وی یادآور شد: از ظرفیت واحدهای فناوری در قالب گروه‌ها و شرکت‌های فناور و دانش بنیان در این مرکز فناوری و نوآوری استفاده خواهد شد و علاوه بر تسهیلات، تجهیزات اداری، کارگاهی، سخت افزاری و بستر اینترنت رایگان پرسرعت نیز در اختیار آنها قرار می‌گیرد و تلاش می‌شود تا این واحدها با شرکت‌های توسعه یافته ارتباط برقرار کنند و با متخصصان در ارتباط باشند.

سرپرست دانشگاه جندی‌شاپور دزفول گفت: امیدوار هستیم با ارائه کمک‌های مالی و معنوی به هم افزایی برسیم و چنین اقداماتی منشأ خیر و برکت برای شهرستان و استان و کشور باشد.

کد خبر 5657380

منبع: mehrnews-5657380

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید