شنبه، 15 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » حوزویان و دانشگاهیان با وحدت بیشتر برای توسعه کشور حرکت کنند

حوزویان و دانشگاهیان با وحدت بیشتر برای توسعه کشور حرکت کنند

کد خبر: 4494

اراک- امام جمعه اراک با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه دو بال توسعه کشور هستند، گفت: حوزویان و دانشگاهیان باید با تعامل و وحدت بیشتر در این مسیر گام بردارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک گفت: استان مرکزی در هر دو زمینه حوزه و دانشگاه به خصوص در زمینه حوزه سابقه بلندی دارد و قله افتخارات حوزوی استان مرکزی امام راحل است که توانست حکیمانه جمهوری اسلامی ایران را به ثمر برساند و زمینه ساز حضور دانشگاهیان و حوزویان در امورات کشور و پیشرفت جامعه باشد.

وی با اشاره به شهادت آیت الله مفتح به عنوان زمینه ساز پیوند بیشتر حوزه و دانشگاه، از دو قشر حوزه و دانشگاه خواست با وحدت و همدلی، توسعه بیشتر کشور را رقم زنند.

امام جمعه اراک در این خطبه‌ها با اشاره به دستور ۸ ماده‌ای امام راحل در سال ۶۱ آن را زمینه ساز سلامت قوای مختلف و دستگاه‌ها دانست و اضافه کرد: این دستور چراغ راهنماست و باید سرفصل امور باشد.

وی در ادامه برخی فحاشی‌ها به آرمان‌ها و مقدسات را محکوم کرد و گفت: رفتن در بین بیگانگان و فحاشی به مقدسات برای دریافت پاسپورت خارجی و دلار، در حالی که پول بیت المال را در جیب داریم خیانت به کشور و مردم است.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه اروپا و استکبار که زمینه ساز جنایت در جهان و آغاز کننده جنگ جهانی هستند نمی‌توانند برای ما نسخه عدالت بپیچند و افزود: امروز همه مسئولان وظیفه دارند حافظ آرمان‌ها و نظام دینی باشند.

وی حمایت آمریکا از منافقین را به دلیل ناتوانی در سلطه به ایران دانست و گفت: مقایسه رهبران ما که در اوج سادگی زندگی می‌کنند با دیکتاتورهایی مانند موسولینی، چرچیل و هیتلر خیانت است و نشان از بی هویتی و خائن بودن برخی بی هنران است.

کد خبر 5656854

منبع: mehrnews-5656854

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید