پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » وحدت حوزه و دانشگاه خار چشم دشمنان است/آمریکا ناقض حقوق زنان

وحدت حوزه و دانشگاه خار چشم دشمنان است/آمریکا ناقض حقوق زنان

کد خبر: 4481

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران وحدت حوزه و دانشگاه را خاری در چشم دشمنان دانست و آن را آرمانی والا و انقلابی برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نمازجمعه ساری با تاکید بر داشتن تقوای الهی، حفظ آبروی دیگران را از آثار و برکات تقوای الهی برشمرد و خواستار توجه به این فریضه شد و گفت: انسان باید عیب زدایی کند و عیوب دیگران را بپوشاند.

وی با گرامیداشت روز حمل ونقل از آن به عنوان شریان حیاتی جامعه برشمرد و گفت: دشمنان تلاش دارند این شریان را قطع کنند و رانندگان را بترسانند و در این شرایط رانندگان و خادمان ملت در حوزه حمل ونقل در حال جهاد و فداکاری هستند.

وی سالروز شهادت عالم ربانی شهید مفتح را گرامیداشت و از وی به عنوان انسان انقلابی و دانشمند یاد کرد و گفت: وحدت حوزه و دانشگاه از آرمان‌ها محسوب می‌شود و همه باید این آرمان را بهتر از گذشته عملیاتی کنند.

آیت الله لائینی همگرایی و وحدت حوزه و دانشگاه را خاری در چشم دشمنان دانست و از فعالان حوزه و دانشگاه برای ارتقای وحدت و همدلی تقدیر کرد و با اشاره به روز جهانی عاری از خشونت افزود: این آرمان بسیار پسندیده است و دین اسلام نیز دین صلح و صفا است.

امام جمعه ساری با اظهار این که غرب در حال نهادینه کردن افراطی گری و خشونت هستند، افزود: آنان بدترین جریان‌های افراطی از جمله داعش را شکل دادند و وهابی و داعش و تکفیری‌ها بدترین خشونت را ترویج می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین به درپیش بودن شب یلدا اشاره و اضافه کرد: این دورهمی عاطفی و سنتی امری پسندیده است و باید از گناه پرهیز و علاوه بر آن به نیازمندان و همسایگان توجه ویژه ای کرد.

آیت الله لائینی با اشاره به حذف عضویت ایران از کمیسیون زنان سازمان ملل گفت: این درحالی که جمهوری اسلامی ایران بیشترین خدمات را به زنان انجام داده است و درصد سوادآموزی بانوان به بالای ۹۰ درصد و حضور زنان در دانشگاه‌ها و عرصه‌های مختلف چشمگیر است.

وی گفت: زنان زندانی آمریکا یک سوم زنان زندانی جهان را تشکیل می‌دهند و بیش از ۲۵۰ زن طی چندسال گذشته در خیابان‌های آمریکا توسط پلیس کشته شده است و نشان می‌دهد آمریکا بزرگترین ناقض حقوق زنان است.

وی بر لزوم برپایی باشکوه مناسبت‌های ایام فاطمیه در استان تاکید کرد و از هیئات مذهبی و بخش‌های مختلف خواست تا این مراسم‌ها را پرشور برپا کنند و افزود: مردم ایران در ۹ دی نشان دادند که ملت با بصیرتی هستند.

آیت الله لائینی اظهار داشت: ملت ایران هیچ گاه زحمات و ایثارگری‌های سردار سلیمانی را از یاد نخواهد برد و به دنیای استکبار و ظالم اعلام می‌کنیم که خون شهیدان و انتقام ملت ایران دامن استکبار را خواهد گرفت.

کد خبر 5656599

منبع: mehrnews-5656599

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید