دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » پروژه جاده دسترسی مجتمع نگین بوشهر ۴۰ درصد پیشرفت دارد

پروژه جاده دسترسی مجتمع نگین بوشهر ۴۰ درصد پیشرفت دارد

کد خبر: 4475

بوشهر- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه جاده دسترسی مجتمع نگین بوشهر گفت: طرح توسعه جامع بندر گناوه عملیاتی می‌شود.

محمد شکیبی نسب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به منظور بررسی پروژه‌های بندری در استان بوشهر، معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی از پروژه‌ها و طرح‌ها مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: جاده دسترسی مجتمع نگین بوشهر دارای پیشرفت ۴۰ درصدی است و تأسیسات زیربنایی در این مجتمع پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از تسهیل ورود سرمایه گذاران برای تکمیل این پروژه‌ها در بازه زمانی مقرر خبر داد و افزود: با بهره برداری از جاده دسترسی مجتمع بندری نگین در سال جدید زمینه پذیرش کشتی‌های بیشتری در بندر فراهم شود.

وی در مورد طرح توسعه بندر گناوه نیز بیان کرد: طرح توسعه جامع بندر گناوه علاوه بر افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری در این بندر، منجر به تأمین ایمنی بیشتر تردد شناورهای ورودی به خور گناوه خواهد شد.

شکیبی‌نسب بیان کرد: اکنون ۵۱۴ لنج سنتی (در حدود یک چهارم لنج‌های استان بوشهر) در بندر گناوه فعال است که این شمار لنج به خوبی جایگاه بندر گناوه را نشان می‌دهد.

شکیبی نسب ادامه داد: در بندر گناوه لایروبی خور نیز در دستور کار است زیرا در شرایط کنونی جداسازی لنج‌ها در شرایط جزر دریا بسیار سخت است و چنین روندی لایروبی خور را ضرورت بخشیده است.

وی افزود: بندر گناوه در سال ۸۵ به عنوان نخستین بندر کشور به بخش خصوصی واگذار شده است که چشم انداز فعالیت آن نیز تردد شناورهای ۵ هزار تنی است.

شکیبی نسب اظهار کرد: در حوزه‌های کانتینری و نفتی نیز درخواست‌های زیادی برای سرمایه گذار در بندر گناوه وجود دارد که با توسعه زیرساخت‌ها شرایط برای پذیرش سرمایه گذاران تسهیل خواهد شد.

وی یادآور شد: کرایه سه بارج با هدف شتاب بخشی به روند ترخیص کالا در بنادر گناوه و دیلم مطرح است که موافقت ضمنی آن نیز حاصل شده است.

شکیبی نسب افزود: همچنین انتقال دریابانی در ورودی خور گناوه نیز در دستور کار قرار دارد تا از ورود لنج‌های حامل بار به خور جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: با تحقق موضوع یاد شده بدون تردید مدیریت ایمن لنج‌ها در خور نیز با شرایط مطلوب‌تری فراهم خواهد شد.

کد خبر 5656420

منبع: mehrnews-5656420

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید