جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » نقش خانه نخبگان بسیج در تدوین سند رشد و توسعه شهرستان‌ها

نقش خانه نخبگان بسیج در تدوین سند رشد و توسعه شهرستان‌ها

کد خبر: 4472

اهر- معاون علمی و فناوری سپاه عاشورا بر نقش خانه نخبگان بسیج در تدوین سند رشد و توسعه شهرستان‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار نادر ارسلانی صبح امروز جمعه در اولین همایش رویداد تخصصی هسته‌های مسئله‌محور خانه نخبگان بسیج اهر با اشاره به این‌که کشور با تدوین یا چاپ مقالات توسعه نمی‌یابد، اظهار داشت: اگر بخواهیم صرفاً بر روی تدوین مقالات متمرکز شده و در بهترین و معتبرترین نشریات دنیا به چاپ برسانیم، کدام یک از مشکلات کشور را حل می‌کند.

معاون علمی و فناوری سپاه عاشورا افزود: تولید علم زمانی موفق است که منجر به فناوری شود و اگر فناوری نباشد سخن گفتن از رشد و توسعه بی‌معنی است. حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی از شاخص‌های توسعه است زمانی کشور، استان یا شهر موفقیت توأمان با توسعه و رشد به دست می‌آورد که شاخص‌های توسعه به‌صورت متوازن حرکت کند.

وی از تشکیل کارگروه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف در بخش علمی و فناوری سپاه عاشورا خبر داد و گفت: اگر بخواهیم مُدل توسعه کشور، استان یا شهرستان‌ها اسلامی باشد بایستی به قرآن مراجعه کرده و از آن بهره‌گیری کنیم، در این راستا خانه نخبگان بسیج با احصاء مشکلات، برای حل آن راهکارهای علمی ارائه می‌دهد.

ارسلانی بابیان این‌که خانه نخبگان بسیج با احصاء مشکلات و ارائه راهکار به تدوین سند رشد و توسعه شهرستان‌ها کمک می‌کند، یادآور شد: مسئولان شهرستانی در تجاری‌سازی و شناساندن محصولات فناورانه و خلاقانه مشارکت کنند، عمده‌ترین مشکلات نخبگان پس از نهایی کردن محصولات فناورانه در حوزه تجاری‌سازی است و دستگاه‌های اجرایی حمایتی از محصولات فناورانه ندارند در حالی که اگر اعتماد شود نخبگان ما توانایی خود را نشان خواهند داد.

کد خبر 5656565

منبع: mehrnews-5656565

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید