جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » جای خالی بهره‌گیری ازتولیدات پژوهش‌محور در معادن اهر احساس می‌شود

جای خالی بهره‌گیری ازتولیدات پژوهش‌محور در معادن اهر احساس می‌شود

کد خبر: 4470

اهر- فرماندار اهر بر جای خالی بهره‌گیری از تولیدات پژوهش‌محور در معادن اهر تاکید کرد و گفت: باید از پژوهش ها در جهت بهره وری بیشتر استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل غنی‌زاده صبح امروز جمعه در اولین همایش رویداد تخصصی هسته‌های مسئله‌محور خانه نخبگان بسیج اهر با اشاره به این‌که شناسایی مشکلات، ارائه راهکار علمی و مسئله‌محور نشان‌گر توانایی نخبگان بسیج است، اظهار داشت: یکی از وظایف دانشگاه‌ها در کنار آموزش، ارائه پژوهش و راهکارهای علمی به مسؤولان در جهت کمک به رشد و توسعه شهرستان‌ها به شمار می‌رود.

فرماندار اهر، فاصله بین صنعت و تولیدات پژوهشی را نگران‌کننده دانست و افزود: یکی از چالش‌هایمان این است اساتید و نخبگان برای انجام پژوهش منابع مالی ندارند و دیگری اینکه صنعت اعتماد نمی‌کند چون اغلب هنوز داد و ستد سنتی را دنبال می‌کنند.

وی بابیان این‌که خانه نخبگان بسیج برای هدایت پژوهش‌گر به سمت توسعه و جلب اعتماد صنعت هدف‌گذاری کند، یادآور شد: باید بین صنعت و پژوهش‌گران آشتی اتفاق بیفتد، به عبارتی صنعت برای توسعه و پیشرفت به تولیدات علمی و فناوری پژوهش‌گران اعتماد کند و حتی از طریق سپاه و بسیج برای برای پژوهش‌ها سرمایه‌گذار جذب کنیم.

غنی‌زاده، برگزاری نمایشگاه تولیدات پژوهش‌محور برای شناسایی نیازمندی‌ها و عرضه برطرف‌کننده نیازهای جامعه و صنایع با مشارکت خانه نخبگان بسیج و دانشگاه آزاد اهر را ضروری دانست و گفت: اهر شهرستانی معدنی دارای ۲۸ معدن بوده و جای خالی بهره‌گیری از تولیدات پژوهش‌محور در معادن شهرستان اهر احساس می‌شود. این در حالی است معادن اهر برای رشد و توسعه متوازن نیاز به آینده‌پژوهشی دارد.

کد خبر 5656562

منبع: mehrnews-5656562

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید