شنبه، 15 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » پیشگیری از اعتیاد باید رویکرد اجتماعی داشته باشد

پیشگیری از اعتیاد باید رویکرد اجتماعی داشته باشد

کد خبر: 4440

تبریز- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان تبریز گفت: مبارزه با موادمخدر نیازمند برنامه‌ریزی هدفمند و همکاری و تعامل بیشتر تمامی دستگاه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین قربانی روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان تبریز، افزود: مهم‌ترین موضوع در بحث مواد مخدر، پیشگیری و از بین بردن ریشه‌های ابتلاء و آلودگی به اعتیاد در جامعه است، زیرا در مرحله درمان، کار سخت‌تر و هزینه‌ها بیشتر خواهد بود.

وی بیان کرد: بر همین اساس دستگاه‌های متولی و عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان باید با جدیت بیشتر به این موضوع پرداخت کنند.

قربانی با اشاره به اینکه پیشگیری از اعتیاد باید به رویکردی اجتماعی تبدیل شود، ادامه داد: توجه به جمعیت جوان برای پیشگیری از آغاز اعتیاد امری ضروری است و نباید اجازه دهیم در همان ابتدا فردی معتاد شود تا بعد بخواهیم او را درمان کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی بهترین راه کنترل همه گیری اعتیاد در جامعه است، یادآوری کرد: افزایش آگاهی، پیشگیری و تعامل اجتماعی از بهترین و مؤثرترین راه‌های مبارزه با مواد مخدر است.

قربانی استفاده از همه روش‌های ممکن برای فرهنگ سازی و ایجاد فضای گفتمان در این حوزه را یکی از وظایف اصلی دستگاه‌های عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان عنوان و اضافه کرد: معتاد بیمار است و ما وظیفه داریم نسبت به بهبودی و اصلاح او اقدام کنیم، ضمن اینکه باید توجه داشته باشیم که مراقبت‌های بعد از بهبودی بسیار مهم و ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های مسؤول از موازی کاری در این حوزه حساس باید پرهیز کنند، گفت: با تعامل و همکاری بیشتر اقدامات موثرتری در پیشگیری از اعتیاد و رفع معضلات و مشکلات موجود می‌توان انجام داد.

کد خبر 5656277

منبع: mehrnews-5656277

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید