یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » شناسایی آسیب‌های اجتماعی عوامل فسادزا ازاولویت های قوه قضائیه است

شناسایی آسیب‌های اجتماعی عوامل فسادزا ازاولویت های قوه قضائیه است

کد خبر: 4435

زنجان-معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: شناسایی آسیب‌های اجتماعی، عوامل فسادزا و بسترهای ایجاد جرم در دستور کار جدی قوه قضائیه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر جهانگیر عصر پنجشنبه همزمان با سفر استانی رئیس قوه قضائیه به زنجان، با حضور در شهرستان ابهر و در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه شناسایی آسیب‌های اجتماعی، عوامل فسادزا و بسترهای ایجاد جرم در دستور کار جدی قوه قضائیه قرار دارد، گفت: یکی از ماموریت‌های اصلی معاونت پیشگیری و وقوع جرم این است که بتواند عوامل جرم‌زا را شناسایی و بسترهای لازم را حذف کند تا بحث ورود و تشکیل پرونده قضایی کاهش یابد.

وی با بیان اینکه کاهش پرونده های قضائی باعث رسیدگی به تخلفات دانه درشت ها می شود، افزود: دستگاه قضایی فرصت کند به دانه‌درشت‌ها بپردازد و پرونده‌های مهم و کثیرالشاکی را به موقع رسیدگی کند.

جهانگیر با اشاره به حضور خود در شهرستان ابهر برای بررسی بحث اختلاف زمین‌های شریف‌آباد است، ادامه داد: با بررسی‌های اولیه‌ قبل از سفر، مشخص شد این بحث دارای پرونده‌ای است که از قبل از انقلاب و با موضوع اصلاحات ارضی آغاز شده و اختلافاتی بین مردم ایجاد کرده که تا امروز نیز ادامه دارد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: پرونده‌ای در خصوص زمین های شریف آباد ابهر در دیوان عدالت مطرح و در حال رسیدگی است که در این راستا باید حرف‌های مردم شنیده و اسناد و مدارک جمع‌آوری شود تا در مجموع تصمیمی که گرفته می‌شود به نفع مردم باشد.

جهانگیر افزود: بیش از ۵۰ سال است ذهن مردم را درگیر کرده است که امیدواریم با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود این موضوع در کوتاه‌ترین زمان رسیدگی و حل شود.

کد خبر 5656276

منبع: mehrnews-5656276

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید