یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است

خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است

کد خبر: 4428

اردبیل- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: خون شهدا ضامن حیات انقلاب اسلامی است و دشمن با همه حیله‌ها و نیرنگ‌ها نمی‌تواند در این حوزه خدشه‌ای به آرمان انقلاب اسلامی وارد کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر پنجشنبه در دیدار با خانواده ۲ جانباز هشت سال دفاع مقدس در اردبیل اظهار کرد: صبر، شجاعت و عظمتی که خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان دارند، ستودنی است و ما باید از این اسطوره‌های علم و عمل به معنای واقعی برای رفتارهای خود الگوبرداری کنیم.

وی به فراز و نشیب‌های چهار دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در حالی که ایران در دوران قاجار و پهلوی به واسطه حاکمان و شاهان نالایق در سراشیبی سقوط قرار داشت با مجاهدت امام راحل بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و همچنین همراهی مردم نهضت انقلاب اسلامی به ثمر نشست تا این کشور بیش از این در مهلکه شوم دشمنان گرفتار نیاید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تصریح کرد: بیش از ۴۳ سال است که آمریکا و ایادی کفر تلاش می‌کنند تا این نظام مستقل و حاکمیت ملی ایران را به نوعی مخدوش و اصالت آن را زیر سوال ببرند اما دریغ از این واقعیت که ملت ایران هیچ وقت به افتخارات خود پشت نخواهد کرد.

آیت‌الله عاملی افزود: باید بیش از هر زمان خانواده‌ها و نظام آموزشی نسل نوجوان و جوان را با سرمایه‌های ارزشی به دست آمده در این ۴۰ سال آشنا کنند تا همه بدانند که آمریکا و نظام استکباری چه جفایی در حق این ملت کرده است.

وی دوران دفاع مقدس را دوران با عظمت و دارای پیام‌ها و درس‌های آموزنده اعلام کرد و ادامه داد: ما اگر بتوانیم هشت سال دفاع مقدس و حقیقت رخ داده در این جنگ نابرابر را برای نسل نوجوان و جوان بیان کنیم، بخش عظیمی از گره‌های ذهنی آنها برطرف خواهد شد.

آیت‌الله عاملی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دشمن امروز با حیله و حربه دودسته کردن ملت ایران و همچنین ضربه زدن به سرمایه‌های معنوی این ملت پا به صحنه گذاشته تا با یارکشی بتواند اهداف خود را محقق کند در حالی که قطعاً در این حرکت ناکام بوده و شکست خواهد خورد.

امام جمعه اردبیل با تجلیل از خانواده‌های شهدا به ویژه همسران و مادران جانبازان و ایثارگران اضافه کرد: ما وظیفه دفاع از این ارزش‌ها و سرمایه‌های معنوی را داریم.

در این دیدار فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل نیز اصلی‌ترین ثروت کشور را تکیه بر فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت با الگوبرداری از سیدالشهدا اعلام کرد و گفت: جانبازان با اتکا به حضرت ابوالفضل (ع) مجاهدانه همواره در صحنه دفاع از انقلاب حاضر هستند.

سردار غلامحسین محمدی اصل بیان کرد: سپاه استان از هر فرصتی استفاده می‌کند تا با حضور در جمع خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران از مجاهدت‌های آنها قدردانی کرده و خود را شریک خلوص نیت آنها کند.

کد خبر 5656266

منبع: mehrnews-5656266

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید