یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » میراث فرهنگی و گردشگری » کیش پایلوت مجتمع‌های ترکیبی شود + فیلم

کیش پایلوت مجتمع‌های ترکیبی شود + فیلم

کد خبر: 4422

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: مجتمع‌های ترکیبی را در جزیره کیش با هدف اقتصادی کردن پروژه‌های گردشگری ایجاد می‌کنیم. پیشنهادمان این است که مناطق آزاد در این زمینه پایلوت شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در نشستی با فعالان حوزه سرمایه گذاری و گردشگری جزیره کیش که هم اکنون در حال برگزاری است، گفت: در نظر داریم تا جزیره کیش به عنوان پایلوت مجتمع‌های ترکیبی نیز باشد. این اتفاقی است که از چند ماه پیش روی آن مطالعه کرده و کار می‌کنیم.

وی گفت: برخی از سرمایه گذاران در این نشست اعلام کردند که افراد زمانی که از شهرهای دیگر به جزیره می آیند معلوم نیست که آیا با تور آمده اند یا چطور سازماندهی شده اند. مسافر هم زمانی که تور را می خرد نمی‌تواند این موضوع را از هم تفکیک کند که آیا از منبع معتبری خریداری کرده یا نه، ما سامانه‌های نظارتی داریم که امکان رصد را ایجاد می‌کنند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی تصریح کرد: در حوزه برگزاری نمایشگاه گردشگری تهران، این آمادگی را داریم که زمین‌های رایگان قابل تهاتر در اختیار منطقه آزاد کیش قرار دهیم تا بتوانیم مشارکت شرکت‌های خارجی را داشته باشیم و در عین حال در نمایشگاه‌های خارجی نیز حضور پیدا کنیم چون همان طور که می‌دانید تعرفه ارزی نمایشگاه گردشگری برای شرکت‌های خارجی زیاد است و معمولاً تمایلی برای حضور در نمایشگاه ندارند.

شالبافیان در ادامه بیان کرد: برای سوخت یارانه‌ای کشتی‌ها مصوبه گرفته شده است که اتفاقاً بیشترین محمل اجرای آن در مناطق آزاد است. وزیر میراث فرهنگی نیز دغدغه رسیدگی به آن را دارد.

وی افزود: کیش نیاز دارد که به سمت ماندگاری بیشتر مسافر برود.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: باید آسیب شناسی کنیم که آیا کیش مقصد متناسبی با درآمد سرانه مردم ایران هست یا نه، چون کیش یک پرتفوی گردشگری است. این جزیره ۸ هزار گردشگر خارجی داشته است که با کمی تلاش در حوزه بازاریابی و تبلیغات می‌توانیم آمار را بیشتر کنیم.

شالبافیان ادامه داد: در دوره برگزاری مسابقات جام جهانی، بیشترین تبلیغات در حوزه منطقه آزاد کیش بوده است و درباره کیش محتواهای زیادی تولید شد. امکان این وجود دارد که با رایزن‌های فرهنگی درباره جزیره کیش صحبت کرده تا آنها بتوانند در کشورهای خارجی به تبلیغ جزیره بپردازند.

کد خبر 5656024

منبع: mehrnews-5656024

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید