دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » دشمنان دنبال نمایش چهره‌ای خشن از ایران در سطح بین‌الملل هستند

دشمنان دنبال نمایش چهره‌ای خشن از ایران در سطح بین‌الملل هستند

کد خبر: 4407

بوشهر- معاون رئیس جمهور گفت: دشمنان با ایجاد اغتشاش و دست زدن به جنایت می‌خواهند چهره‌ای خشن از ایران در سطح بین‌الملل ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی صبح پنج شنبه در یادواره شهید صادق گنجی در برازجان اظهار داشت: استان بوشهر دارای تاریخی بزرگ در عرصه مقاومت و ایستادگی است که حاصل آن شهیدان بزرگی همچون شهید صادق گنجی است.

وی صادق گنجی را به عنوان شهید شاخص و شایسته معرفی کرد و ادامه داد: اگر بخواهیم شخصیتی الگو و نمونه را برای جامعه معرفی کیم باید افرادی همچون شهید صادق گنجی را معرفی کنیم.

رئیس سازمان بنیاد شهید تصریح کرد: شهید گنجی در پاکستان تأثیرگذاری فراوانی داشت و حتی در روزی که می‌خواست این کشور را ترک کند هم احساس خطر کردند و دست به حذف فیزیکی ایشان زدند.

وی با بیان اینکه شهدا همیشه زنده هستند اضافه کرد: طی ۳۰ سال گذشته هر ساله مراسم و برنامه‌های مختلف و متنوعی به یاد این شهید برگزار شده است و این نشان می‌دهد که شهدا همچنان در میدان هستند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه شهید صادق گنجی با وجود سن و سال کم خود آثار فراوانی از خود بر جای گذاشته است افزود: یک چهره شاخص مثل شهید گنجی تالیفات متعدد و اقدامات بزرگی را در سن کم خود داشته است که بیانگر استعداد و توانمندی ایشان است.

وی بیان کرد: استان بوشهر دارای تاریخ ۴۰۰ تا ۵۰۰ ساله در عرصه مقاومت است و فرهنگ ایثار و شهادت در این استان نهادینه شده است و در این فضا افرادی همچون شهید گنجی رشد کرده و ما هم باید برای نسل جدید این فضا را فراهم کنیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه دشمنان در تلاش هستند که با تهاجم فرهنگی، روایت غلط، تبلیغات و جنگ رسانه‌ای بر ما مسلط شوند خاطرنشان کرد: نفوذ فرهنگی و خیانت از مهمترین راهبردهای دشمنان است.

وی در ادامه به حماسه زنان لرده دشتستان اشاره کرد و گفت: زنان دشتستانی با تعداد اندک در کنار مردانشان مقابل انگلیسی‌ها ایستادند و ۳۰۰ نفر از متجاوزین را کشته و یا اسیر کردند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه دشمن دنبال تحریف برخی از مفاهیم است افزود: دشمن می‌خواهد برخی مفاهیم همچون آزادی را تحریف کند و روایت غلط خود را جایگزین آزادی واقعی کند.

وی اظهار داشت: زن آزاده آن زن دشتستانی است که وقتی انگلیسی‌های حمله کردند با رشادت مقابل آنها ایستاد. زن با حیا و دلیری که مجاهدانه در کف میدان حضور می‌یابد.

رئیس سازمان بنیاد شهید اضافه کرد: غربی‌ها می‌خواهند با استفاده از ابزار رسانه و تبلیغ، روایت کنند و مفاهیم را تغییر دهند و در این مسیر از هیچ جنایت و خشونتی هم دریغ نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: آنها می‌خواهند ایران را در خارج از ایران منزوی کنند و از این کشور چهره‌ای خشن جلوه دهند و به افکار بین‌المللی ارائه کنند تا ذهن دیگر ملت‌ها را نسبت به ایران تغییر داده و دل‌هایی که همراه ایران است را بلرزانند.

قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: باید تلاش کنیم تا حرکت مکتب‌ساز رئیس‌علی دلواری و شهید گنجی‌ها که باعث تربیت چنین افرادی است را ادامه دهیم و به نسل آینده هم منتقل کنیم.

شهید صادق گنجی سفیر فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان بیست و هشتم آذر سال ۶۹ به دست گروه افراطی سپاه صحابه در لاهور پاکستان به درجه شهادت نائل آمد.

کد خبر 5655959

منبع: mehrnews-5655959

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید