دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » مردم دشمن را ناکام گذاشتند/ توسعه و پیشرفت متوقف نمی شود

مردم دشمن را ناکام گذاشتند/ توسعه و پیشرفت متوقف نمی شود

کد خبر: 4389

بیرجند - رئیس جمهور در آغاز دور دوم سفرهای دولت به استان ها، توسعه و پیشرفت کشور و خدمت به مردم را هدف مسئولان دانست و گفت: راه توسعه و حرکت رو به جلو متوقف نمی شود.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: دور دوم سفرهای دولت به استان‌ها در راستای پیگیری اجرای مصوبات دور نخست سفر و رفع مشکلات، صبح پنجشنبه از خراسان جنوبی آغاز شد و حجت الاسلام ابراهیم رئیسی وارد فرودگاه بیرجند شد.

از سفر دور اول رئیس جمهور به این استان ۱۵ ماه می‌گذرد و در سفر قبل ۱۱۵ طرح تصویب شد که ۵ هزار و ۸۶۴ میلیارد تومان برای اجرای این طرح‌ها به تصویب رسید که تاکنون ۲ هزار و ۳۲۸ میلیارد تومان از این بودجه تخصیص یافته است. در دور دوم سفر همچنان تعدادی از اعضای دولت نیز رئیس جمهور را همراهی می‌کنند و قرار است چندین طرح عمرانی و اشتغالزایی نیز به بهره برداری برسد.

۱۰:۲۹ مردم خراسان جنوبی نماد بصیرت هستند

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جریان دومین سفر استانی به خراسان جنوبی لحظاتی قبل در جمع مردم بیرجند در استادیوم آزادی حضور پیدا کرد.

وی در جمع مردم با بیان اینکه ضمن یاد و خاطره شهدا بیان کرد: مردمان خراسان جنوبی در دین مداری، ولایت مداری و دانش این استان و کشور نقش آفرین بوده‌اند.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی به دانش و فرهنگ شناخته می‌شود، اظهار کرد: محصولات این استان قبل از هر چیز محصولاتی است که همراه با آموخته‌های دین، فرهنگی در این استان پرورش یافته و در هر برزن به عنوان شخصیتی اثرگذار جلوه کرده‌اند.

مردم دشمن را ناکام گذاشتند/ توسعه و پیشرفت متوقف نمی شود

آیت الله رئیسی با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای مردمانی سخت‌کوش است، افزود: بصیرت مردم این استان مثال‌زدنی است و همراهی مردم با امام، رهبری، حضور در دفاع جانانه از کشور، دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و حضور با معنا در تمام عرصه‌های سیاسی، خراسان جنوبی را نماد بصیرت، نماد دین مداری، نماد ولایت مداری، نماد زمان شناسی معرفی کرده است.

وی بیان داشت: بدون مبالغه مردم این استان نماد شکر و صبر هستند هم شاکر خداوند هستند و هم در برابر مشکلات صبور و مقاوم هستند.

وی افزود: شما نشان دادید که همراهی شما با انقلاب و ارزش‌های نظام آن طور است که دشمن در همه توطئه‌های خود ناکام مانده است.

رئیسی تصریح کرد: امروز مردم خراسان جنوبی در عرصه‌ها حضوری بصیرت آفرین و اطمینان بخش داشته و حقیقتاً برای مردم در سراسر کشور مثال‌زدنی هستید.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه استقلال در همه حوزه‌ها خواست مردم است، افزود: مردم ما از وابستگی بیزار هستند ولی دشمن استقلال ما را نمی‌خواهد.

۹:۴۵ سفر وزیر بهداشت به قاین و زیرکوه

بهرام عین اللهی ضمن ادای احترام به مقام شامخ دو شهید گمنام و شهید والا مقام مجید رضا حکمت پور بر توجه به آرمان‌های شهدا و الگوگیری از آن‌ها تاکید کرد.

وی در ادامه به مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی آرین شهر رفت و ضمن بازدید، با پزشک و همکاران این مرکز دیدار و گفتگو کرد

بازدید از پروژه بیمارستان ۶۴ تختخوابی در حال ساخت و بیمارستان ۳۲ تختخواب کوثر زیرکوه، بازدید از پروژه در حال ساخت دانشکده پرستاری و طرح توسعه بیمارستان و افتتاح ام آر آی بیمارستان شهدای قاین و… از برنامه سفر مقام عالی وزارت بهداشت در دو شهرستان قائن و زیرکوه خواهد بود.

۹:۳۸ وزیر کشور از محله حاجی آباد بیرجند بازدید کرد

احمد وحیدی، لحظاتی قبل در بدو ورود به خراسان جنوبی به محله محروم و کمتر توسعه یافته حاجی آباد بیرجند رفت و از نزدیک با اهالی این محله دیدار و گفتگو کرد.

کمبود فضای آموزشی و بهداشتی درمانی، توجه بیشتر به ایجاد فضای سبز و همچنین توجه زیرساخت‌های این محله از جمله فاضلاب از مهمترین خواسته‌های اهالی حاجی آباد بود.

در این بازدید تنی چند از مدیران استانی و شهرستانی وزیر را همراهی می‌کنند.

۹:۱۰ مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند با حضور رئیس جمهور افتتاح شد

بخش مایع مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر بیرجند با حضور رئیس جمهور، استاندار و چند تن از مسئولین خراسان جنوبی افتتاح شد.

مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر بیرجند ظرفیت ۲۱ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز را دارد.

مردم دشمن را ناکام گذاشتند/ توسعه و پیشرفت متوقف نمی شود

این پروژه مهم با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیون یورو (۷۰۰ میلیارد تومان) به به داری رسیده و تأمین کننده مالی آن بانک بین‌المللی توسعه و تجارت اکو است. استفاده از آب تصفیه شده برای مصارف غیر شرب، امکان حفاظت از مخازن آب‌های زیر زمینی، امکان استفاده از لجن تثبیت شده، امکان استفاده بهینه از پساب و ایجاد منبع آبی مطمئن و افزایش و بهبود استانداردهای سلامتی و بهداشت عمومی از اهداف افتتاح این پروژه است.

۴۰: ۸ موانع پروژه‌های نیمه تمام خراسان جنوبی بررسی می‌شود

آیت الله ابراهیم رئیسی در بدو ورود به شهرستان بیرجند در فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خراسان جنوبی معروف به استان علم و فرهنگ است، افزود: لازم است از همه بزرگان و علمای استان یاد کنیم و یادشان را گرامی بداریم.

وی با اشاره به اهداف سفرش به خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای ظرفیت‌های زیادی بوده که همواره مورد توجه دولت است، گفت: در سفر اول مصوباتی بر اساس نیازهای استان داشته‌ایم که اقداماتی هم توسط مسئولان استانی و کشوری انجام شده است.

مردم دشمن را ناکام گذاشتند/ توسعه و پیشرفت متوقف نمی شود

آیت الله رئیسی با بیان اینکه در این سفر مصوبات سفر اول را دنبال می‌کنیم، گفت: همچنین برخی از پروژه‌ها و طرح‌ها به نتیجه رسیده که افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به مطالبه‌های مردم نسبت به اتصال ریلی و آب بیان کرد: رفع موانع و مشکلات احتمالی نسبت به طرح‌ها مورد در این سفر بررسی می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه خراسان جنوبی به فرهنگ و علم معروف است، گفت: نسبت به مردم خراسان جنوبی علاقه خاصی دارم و این استان دارای ظرفیت‌های بسیاری است که در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفته است.

۸:۲۱ رئیس جمهور وارد خراسان جنوبی شد

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی دقایقی پیش برای یک سفر دو روزه وارد خراسان جنوبی شد و مورد استقبال مقامات استانی قرار گرفت.

در این سفر ۱۴ معاون و وزیر از جمله وزیر راه و شهرسازی، وزیر صمت، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر نفت، وزیر نیرو، وزیر کشور، وزیر بهداشت و… رئیس جمهور را همراهی می‌کنند.

دیدار با مردم خراسان جنوبی، دیدار با مردم روستایی و مرزی افتتاح پروژه‌های صنعتی، بررسی روند اجرایی شدن مصوبات سفر قبل، شرکت در شورای توسعه و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی از جمله برنامه‌های سفر رئیس جمهور است.

کد خبر 5655910

منبع: mehrnews-5655910

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید