سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » آماده باش ۱۰۵ تیم پلیس راه آذربایجان غربی برای اجرای طرح زمستانی

آماده باش ۱۰۵ تیم پلیس راه آذربایجان غربی برای اجرای طرح زمستانی

کد خبر: 4354

ارومیه - جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از آماده باش ۱۰۵ تیم گشت پلیس راه در محورهای مواصلاتی برای اجرای طرح زمستانی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ ایرج حسن خانی عصر چهارشنبه در افتتاحیه رزمایش طرح زمستان سال جاری با بیان اینکه استان آذربایجان غربی با داشتن گردنه‌های برفگیر و محورهای کوهستانی، نیازمند توجه بیشتری است افزود: از هم اکنون پلیس راه با ۱۰ تیم گشتی نامحسوس و ۹۵ تیم گشتی محسوس در محورهای مواصلاتی استان به صورت شبانه روزی حضور داشته و همچنین ۱۷ گردنه برف گیر استان در حالت آماده باش قرار گرفته و به صورت شبانه روزی در گردنه‌ها و مسیرهای مستعد حوادث ناشی از شرایط جوی مستقر هستند.

جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: با همت و تلاش همه مسئولان و اجرای طرح زمستان ۱۴۰۱ تشدید مدیریت یکپارچه سوانح، حوادث، کاهش تلفات و حوادث رانندگی در کلیه محورهای مواصلاتی استان مورد تاکید است.

سرهنگ حسنخانی گفت: طرح رزمایش زمستانی ۱۴۰۱ نشانگر وحدت و انسجام تمامی دستگاه‌های خدماتی جهت خدمت رسانی به مسافران جاده‌های برون شهری با بسیج تمام امکانات خودرویی و پرسنلی و سایر گروه‌های امدادی از تاریخ ۲۳ آذر تا ۲۰ اسفند سال ۱۴۰۱ اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با هوشمندسازی و استفاده از تجهیزات نوین امیدواریم ان شاء الله در زمستان پیش رو شاهد حوادث ناگوار و سوانح رانندگی نباشیم، گفت: انتظار می‌رود تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌های دخیل در اجرای طرح به ویژه گروه‌های امدادی و راهداری استان (سازمان امداد و نجات، جمعیت هلال احمر، اورژانس کشور، سازمان راهداری، آتش نشانی‌، امداد خودرو و…) با حداکثر توان در کنار پلیس، موجبات آرامش خاطر و رضایت مندی مردم را فراهم آورده و شاهد کاهش تلفات و حوادث رانندگی باشیم.

جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان غربی افزایش انضباط ترافیکی، ایمنی تردد وسایل نقلیه در معابر برف گیر استان، مدیریت بر حوادث ترافیکی، رسیدگی سریع به تصادفات، کمک و نجات مصدومین و در راه ماندگان با همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط و ایجاد مدیریت یکپارچه برای مدیریت سوانح، حوادث و گره‌های ترافیکی را از اهداف مهم این طرح دانست.

سرهنگ حسنخانی در ادامه همکاری و هم‌افزایی برای مدیریت صحیح حوادث احتمالی در طرح زمستانی را بسیار حائز اهمیت قلمداد کرد و افزود: رویکرد اصلی پلیس راه در طرح زمستانی برخورد قاطع با رانندگانی است که ضمن عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی برای خود و دیگران مخاطره ایجاد می‌کنند و با رفتارهای مخاطره آمیز خودشان، جان دیگران را به خطر می‌اندازند.

وی با بیان اینکه در استان آذربایجان غربی، شهروندان فهیم و قانون مدار همکاری شایسته ای با خدمتگزاران خود در انتظامی استان برای اجرای طرح‌های انتظامی داشته‌اند، خاطر نشان کرد: امیدواریم رانندگان ضمن رعایت قوانین و مقررات ‏راهنمایی ‏و رانندگی همکاری لازم را با پلیس داشته باشند تا انشاالله به سلامت به مقصد برسند و ضمن مدنظر قرار دادن توصیه‌های پلیس، از سفرهای ‏غیر ضروری خودداری کرده و در صورت لزوم سفر، تجهیزات زمستانه از جمله، زنجیر چرخ ‏به همراه داشته ‏باشند.

کد خبر 5655535

منبع: mehrnews-5655535

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید