دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » هوای ارومیه ناسالم است/ تردد خودروها ۷۰ درصد علت آلودگی

هوای ارومیه ناسالم است/ تردد خودروها ۷۰ درصد علت آلودگی

کد خبر: 4347

ارومیه - معاون نظارت و پایش محیط زیست آذربایجان غربی گفت: کیفیت هوای ارومیه برای دومین روز متوالی همچنان ناسالم برای گروه‌های حساس است.

سعید موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شاخص آلودگی هوای ارومیه هم اکنون ۱۰۴ است، اظهار کرد: منابع ساکن و خودروها علت آلودگی هوای شهرستان ارومیه در فصول سرد سال است.

معاون نظارت و پایش محیط زیستاره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۳۰۰ هزار خودرو در سطح شهر ارومیه تردد می‌کنند، افزود: میزان خودروهای فرسوده در شهر ارومیه بسیار است و در تعداد خودرو نیز این استان جزو پنج استان اول کشور است.

موسوی با بیان اینکه رعایت توصیه‌های بهداشتی در این ایام ضروری است، ادامه داد: تا رفع آلودگی‌ها مردم از هر گونه فعالیت منجر به افزایش آلودگی هوا، از جمله روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن باید خودداری کنند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست آذربایجان غربی اضافه کرد: کاهش فعالیت‌های بدنی بیماران قلبی و ریوی مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز نیز در روز جاری ضروری است.

موسوی یادآور شد: خودداری از خروج غیرضروری از منزل، کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی، جلوگیری از فعالیت توأم با آلودگی واحدهای صنعتی آلاینده محیط زیست نیز باید مورد توجه همگان باشد.

آذربایجان غربی استانی کوهستانی با آب و هوای سرد است که اغلب در فصل‌های سرد سال مرکز آن ارومیه با پدیده وارونگی دما و انباشت آلاینده‌ها در برخی مناطق مرکزی و پرتردد شهری مواجه می‌شود.

کد خبر 5655521

منبع: mehrnews-5655521

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید