پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مصداق جهاد تبیین است

حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مصداق جهاد تبیین است

کد خبر: 4341

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با اشاره به ضرورت انتقال ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مصداق جهاد تبیین است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن امیری مقدم ظهر چهارشنبه در آئین معارفه و تکریم مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه که با حضور سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه و جمعی از مسئولین، فرماندهان و خانواده‌های شهدا و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس برگزار شد به تشریح نگاه عمیق رهبر انقلاب به تحولات دنیای پیرامون و هوشمندی و آینده نگری ایشان از وقایع مختلف پرداخت و اظهار کرد: سال‌ها است رهبر معظم انقلاب به ضرورت توجه جدی به جهاد تبیین در همه عرصه‌ها تاکید دارند ولی متأسفانه طی این سال‌ها بسیاری این ضرورت بسیار مهم را جدی نگرفتند.

وی رسالت‌های کاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را مصداق عینی جهاد تبیین دانست و افزود: این مجموعه نقش بسیار مهمی در روایت سلحشوری‌ها، جانفشانی ها و از خودگذشتگی های شهدا و رزمندگان برای مردم و به ویژه نسل جدید در قالب جهاد تبیین دارد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: شهدای ما به ارزش‌های والایی مانند عدالت و برابری، حفاظت از بیت المال، ولایت مداری، جهاد در راه خدا معتقد بودند و این ارزش‌ها باید به جامعه و به ویژه محیط آموزش و پرورش منتقل شود.

امیری مقدم به ضرورت تشریح و تبیین کلیدواژه‌های مشترک شهدا برای نسل جدید تاکید کرد و گفت: اگر وصیت نامه‌های شهدا را بررسی کنیم می‌بینیم که در آنها وحدت و همدلی میان مردم و مسئولین و پیروی از ولایت را رمز پایداری کشور و نظام جمهوری اسلامی و عاقبت به خیری دانسته‌اند و این موضوعات باید برای نسل جدید در قالب مناسبی تبیین شود.

وی به پیشرفت‌های گسترده شهرهای استان کرمانشاه در مقایسه با قبل از انقلاب اسلامی اشاره و گفت: اگر تصاویر اکنون و پیش از انقلاب شهرهای استان را با هم مقایسه کنید به سادگی می‌توانید به تحولات عظیم و همه جانبه ای که در آنها رخ داده پی ببرید و این پیشرفت‌ها باید برای نسل جدید بازگو شود.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: مردم با وجود مشکلات بسیار هنوز با عشق و علاقه در مراسم‌ها و یادواره‌های شهدا شرکت می‌کنند و به این مکتب تعلق خاطر ویژه دارند.

کد خبر 5655512

منبع: mehrnews-5655512

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید