پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » مشکلات فرهنگی حوزه ازدواج در کردستان کاهش یابد

مشکلات فرهنگی حوزه ازدواج در کردستان کاهش یابد

کد خبر: 4332

سنندج - استاندار کردستان گفت: به دلیل سست شدن اعتقادات و مبانی فرهنگی شاهد کاهش آمار ازدواج در استان هستیم که برای رفع این مشکل باید خانواده ها و دستگاه های اجرایی ورود کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا روز چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کردستان در سنندج اظهار داشت: برخی از دلایل و مشکلات تأخیر جوانان در ازدواج زیرپوستی و ریشه‌ای است و از ضعف‌های فرهنگی و اجتماعی نشأت می‌گیرد.

وی افزود: کسی منکر وجود مشکلات اقتصادی و بیکاری و تأثیر آن بر تأخیر در ازدواج جوانان نیست اما سست شدن اعتقادات فرهنگی در جامعه نیز در این زمینه تأثیرگذار است و باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: نقش خانواده، جامعه و موضوعات فرهنگی و اجتماعی در زمینه ازدواج و پایداری زندگی خانوادگی بسیار تأثیرگذار است و باید این نقش تقویت شود.

زارعی کوشا تصریح کرد: بسیاری از جوانان به دلیل چشم و هم چشمی و فراهم نبودن زمنیه‌های لازم برای جشن‌های مفصل و تجملات به ازدواج روی نمی‌آورند.

وی افزود: در دوران کرونا بسیاری از این دغدغه‌ها برطرف شد و خانواده‌های زیادی از این فرصت استفاده کرده و جشن ازدواج خود را به صورت ساده و آسان برگزار کردند که این مساله نشان می‌دهد بسیاری از خانواده‌ها به تجملات اعتقادی ندارند اما تحت تأثیر اجتماع قرار گرفته‌اند.

وی با تأکید بر فرهنگ سازی ازدواج آسان و پرهیز خانواده‌ها و جوانان از چشم و هم چشمی و تجملات، اظهار داشت: بر اساس آمار ثبت احوال بخش عمده‌ای از ازدواج‌هایی که به طلاق منجر می‌شود مربوط به پنج سال اول زندگی است که ضعف فرهنگی و اجتماعی در این زمینه بی تأثیر نیست.

زارعی کوشا از آموزش به عنوان یکی از اصلی‌ترین راهبردها در زمینه ازدواج و کاهش طلاق یاد کرد و گفت: نظام آموزشی باید بیشتر در زمینه سبک زندگی و آشنایی جوانان با مقوله ازدواج کار کند.

وی اظهار داشت: امروزه قبح طلاق در جامعه شکسته شده و تنوع خواهی زن و مرد رشد پیدا کرده است، به گونه‌ای که بسیاری از زوج‌ها بدون بررسی عمیق اختلافاتشان به طلاق روی می‌آورند.

استاندار کردستان تأکید کرد: نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی و خیرین باید در خصوص افزایش آمار طلاق در جامعه ورود پیدا کرده و به بررسی علل و عوامل آن بپردازند.

کد خبر 5655507

منبع: mehrnews-5655507

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید