جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » افتتاح مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند در سفر رئیس جمهور

افتتاح مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند در سفر رئیس جمهور

کد خبر: 4294

بیرجند- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از افتتاح مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی خبر داد.

حسین امامی در گفت و گو با خبرنگار مهر از افتتاح پروژه مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند همزمان با سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و اظهار کرد: مدول اول تصفیه خانه فاضلاب بیرجند با ظرفیت ۱۰ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز از سال ۱۳۸۴ وارد مدار بهره‌برداری شد.

امامی با اشاره به اینکه این پروژه جمعیت ۶۵ هزار نفر را تحت پوشش دارد، بیان کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۴ عملیات اجرایی مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند آغاز و از اواخر سال گذشته با اعتبار ارزی معادل ۲۳ میلیون یورو از محل تسهیلات بانک توسعه و تجارت اکو به مرحله بهره برداری آزمایشی رسیده است.

برخورداری از منابع مالی بانکی بین‌المللی

وی ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته مهندسان و کارشناسان این پروژه اکنون آماده افتتاح است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: طرح مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بیرجند از محدود طرح‌های عمرانی برخوردار از منابع مالی بانکی بین‌المللی در سطح خراسان جنوبی است.

امامی ادامه داد: طرح مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر بیرجند دارای ظرفیت ۲۱ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز یا ۲۵۰ لیتر بر ثانیه است و جمعیت ۱۴۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

طرحی با استانداردهای محیط زیستی

وی افزود: در حال حاضر حدود ۸۰ درصد فاضلاب تولیدی توسط این مدول در حال تصفیه است و با استانداردهای مطلوب زیست محیطی، پساب آن از تصفیه‌خانه خارج می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: برخورداری کل شهر بیرجند از شبکه فاضلاب، کاهش بو و افزایش ظرفیت با ارتقای مدول اول تصفیه‌خانه و استفاده از پساب در بخش‌های صنعت و معدن از برنامه‌های پیش‌رو است.

امامی گفت: شتاب پروژه‌های فاضلاب استان با تزریق ۵۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات اولین سفر رئیس جمهور را شاهد بوده‌ایم.

وی ادامه داد: سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی در نوزدهم شهریور ماه ۱۴۰۰ انجام گرفت که از جمله مصوبات این سفر، اختصاص بیش از ۱۴۵ میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های فاضلاب در سه شهر بیرجند، فردوس و سربیشه بوده است.

ثمرات سفر اول رئیس جمهور در حوزه طرح‌های فاضلاب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی افزود: از این مقدار ۶۰ میلیارد تومان برای طرح فاضلاب سربیشه، ۶۰ میلیارد تومان برای طرح فاضلاب فردوس و ۲۵ میلیارد تومان برای اجرای طرح فاضلاب شهر بیرجند مصوب شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ادامه داد: از اعتبار مصوب مذکور تاکنون ۵۵ میلیارد تومان به این طرح‌ها تزریق شده و روند اجرای آنها شتاب گرفته است.

مهندس امامی بیان کرد: تلاش داریم مبلغ اعتباری خوبی هم در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان برای طرح‌های فاضلاب اختصاص یابد.

کد خبر 5655017

منبع: mehrnews-5655017

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید