شنبه، 8 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » کاهش واردات مرغ راهی جز استفاده از ایده نخبگان بسیجی ندارد

کاهش واردات مرغ راهی جز استفاده از ایده نخبگان بسیجی ندارد

کد خبر: 4292

رشت- استاندار گیلان با بیان اینکه تنها مشکل در حوزه تولید مرغ وابستگی به ذرت و کنجاله است، گفت: برای کاهش واردات راهی جز استفاده از ایده نخبگان بسیجی نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی پیش از ظهر چهارشنبه در نهمین اجلاسیه مجمع بسیجیان گیلان در سالن انتظام رشت اظهار کرد: بسیج فرصت طلایی برای دولت است تا از نخبگان بسیجی در بخش‌های مختلف به ویژه اقتصاد، کشاورزی و گردشگری و دریا استفاده کند.

استاندار گیلان افزود: اجرای بخشی از طرح‌های ارائه شده در این جلسه موجب افزایش ۲۰ درصدی تولیدات شد که نشان می‌دهد کار از دانش روز بهره می‌برد.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها باید یک درصد سهم خود را به پژوهش اختصاص دهند، تصریح کرد: حتی یک ریال از این پول نباید در بخش دیگری استفاده شود زیرا پژوهش لازمه توسعه است و افزایش بهره وری و زنجیره ارزش از همین نقطه آغاز می‌شود.

عباسی با بیان اینکه تولید مرغ در سخت‌ترین شرایط نیز کم نشد و بخش عمده نیاز بازار مرکز از استان تأمین می‌شود، افزود: تنها مشکل در حوزه تولید مرغ، وابستگی به ذرت و کنجاله است و برای کاهش واردات راهی جز استفاده از ایده نخبگان بسیجی نداریم.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد گردشگری باید پویا شود، تصریح کرد: طرح بوم گردی دولت گذشته نادرست بود زیرا باید در روستاها اجرا می‌شد و برگرفته از فرهنگ هر منطقه باشد.

در پایان این جلسه، نظرعلی علیزاده به عنوان رئیس مجمع بسیجیان استان گیلان منصوب شد.

کد خبر 5655060

منبع: mehrnews-5655060

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید