شنبه، 15 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » گام‌ مردان بوچیای خراسان جنوبی برای رقابت در مسابقات قهرمانی کشور

گام‌ مردان بوچیای خراسان جنوبی برای رقابت در مسابقات قهرمانی کشور

کد خبر: 4230

بیرجند- چهار ورزشکار بوچیای خراسان جنوبی با وجود همه مشکلات موجود با تکیه بر ظرفیت‌های خود، امروز در قالب تیم استانی برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی کشور به بابلسر مازندران می روند.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: نمادی از خواستن و توانستن هستند و با اتکا به خودباوری «نتوانستن» هم نتوانست حریف اراده شأن شود و با همت بالای خود ثابت کردند معلولیت محدودیت نیست و با همین باور هم بود که در مسابقات کشوری بوچیا برای خراسان جنوبی بارها افتخارآفرینی کرده‌اند.

ورزشکاران رشته بوچیای خراسان جنوبی با بی توجه‌ای به همه مشکلات موجود یک بار دیگر گام در مسیری می‌گذارند که بدون تردید پایان آن مزین به افتخار آفرینی آنها برای خراسان جنوبی خواهد بود.

تنها مربی رشته بوچیای خراسان جنوبی در آستانه اعزام تیم بوچیای خراسان جنوبی برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور بزرگداشت شهدای بهزیستی از ۲۱ تا ۲۳ آذر ماه در بابلسر مازندران که در دو گروه آقایان و بانوان در مجموعه ورزشی و اقامتی شهید عظیمی بهزیستی به خبرنگار مهر گفت: در سال‌های گذشته ورزشکاران این رشته در سالن ورزشی حجاب بیرجند تمرین می‌کردند که با اتمام قرار داد این سالن و به مزایده گذاشتن آن، اعضای تیم بوچیای در سالن ۲۲ بهمن بیرجند تمرین می‌کنند.

به گفته علی علائیان ایاب و ذهاب برای ورزشکاران این رشته که معلول جسمی و حرکتی هستند به سالن ۲۲ بهمن سخت است به همین دلیل تعدادی از بچه‌های که برای آمدن به این سالن مشکل داشتند، دیگر در جلسات تمرین حضور پیدا نمی‌کنند.

وی افزود: همه هزینه‌های مربوط به استفاده ورزشکاران این رشته از سالن ۲۲ بهمن را هیئت جانبازان و معلولین استان پرداخت می‌کند و با وجود اینکه برای حضور در شهرستان‌ها اعلام آمادگی کرده‌ام هنوز این رشته ورزشی در دیگر شهرستان‌های فعال نشده است.

وی با اشاره به اینکه هرچند در گذشته مشکل توپ داشتیم اما با خرید یک سری توپ بوچیا بعد از رقابت‌های قهرمانی کشوری سال گذشته این مشکل حل شد، ادامه داد: امروز چهار ورزشکار رشته بوچیا به عنوان تیم خراسان جنوبی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی کشور، انتخابی تیم ملی به بابلسر اعزام می‌شوند.

مربی رشته بوچیای خراسان جنوبی افزود: از چهار ورزشکار خراسان جنوبی در رشته بوچیا که در این رقابت‌های شرکت می‌کنند دو نفر در کلاس ۲۱و دو نفر دیگر در کلاس ۲۲ این رشته ورزشی فعالیت می‌کنند. دو نفر هم به تازگی در تمرین‌ها شرکت می‌کنند در کلاس ۲۳ هستند.

وی ادامه داد: بسیاری از خانواده‌های که فرزندان آنها دارای معلولیت جسمی_ حرکتی هستند با فراهم کردن شرایط حضور فرزندانشان در تمرین‌های این رشته ورزشی، دنیای نو به روی فرزندانشان خواهند گشود.

علائیان تنها مربی این رشته در خراسان جنوبی است که دارای کارت درجه (۳) داوری در این رشته ورزشی است.

محمد حسین خسروی، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان هم به مهر گفت: پیگیری‌های برای واگذاری سالنی به هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان انجام داده‌ایم که اگر به نتیجه برسد ورزشکاران بوچیا از آن برای تمرین استفاده خواهند کرد.

کد خبر 5654026

منبع: mehrnews-5654026

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید