یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » اجرای پروژه های شاخص اولویت اصلی برنامه هفتم توسعه است

اجرای پروژه های شاخص اولویت اصلی برنامه هفتم توسعه است

کد خبر: 4158

ایلام- معاون مجلس، حقوقی و امور استان های سازمان برنامه و بودجه گفت: اجرای پروژه های شاخص اولویت اصلی برنامه هفتم توسعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، بابک افقهی روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه روسای سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام اظهار داشت: در برنامه هفتم توسعه طرح‌ها و موضوعات کلیدی بر اساس مطالعات وضعیت کشور در ۷۰ سال گذشته تدوین می‌شود و بنابراین استان‌ها باید پروژه‌های شاخص را برای گنجاندن در این سند احصا کنند.

وی تاکید کرد: ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری از مهمترین اولویت‌های دولت در سند برنامه پنج ساله هفتم توسعه است و استان‌های مرزی در این زمینه از نگاه ویژه ای برخوردار خواهند بود.

معاون سازمان برنامه و بودجه افزود: استان‌ها باید برای جذب اعتبارات حداکثری در زمینه‌های مختلف تلاش و تزریق اعتبار سازمان برنامه و بودجه نیز به استان‌هایی تعلق می‌گیرد که به طور مکرر پروژه و طرح‌های مختلف با توجیه اقتصادی معرفی کنند.

وی افزود: باتوجه به اینکه دولت در صدد تدوین برنامه هفتم توسعه است، سازمان برنامه و بودجه از استان‌هایی که دارای برنامه‌های اولویت دار و از پیش مشخص شده با توجیه اقتصادی هستند، برای تزریق حمایت می‌کند.

معاون سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: در استان ایلام نیز با وجود ظرفیت‌های کلان در حوزه‌های مختلف، برای بهره مندی از اعتبارات برنامه هفتم توسعه، پروژه‌های اولویت دار با توجیه اقتصادی و همسو با طرح آمایش سرزمین را تهیه و به مرکز ارائه دهند.

وی گفت: چابک سازی بدنه دولت و فروش اموال غیرمنقول و اراضی مازاد از دیگر برنامه‌های در حال انجام دولت است.

در پایان امین دوست محمدی به عنوان رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی جانشین رحمت الله قیصوری شد.

کد خبر 5653458

منبع: mehrnews-5653458

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید