جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » دستگیری ۱۵ متخلف کوخه نشینی در استان بوشهر

دستگیری ۱۵ متخلف کوخه نشینی در استان بوشهر

کد خبر: 4136

بوشهر- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر از دستگیری ۱۵ متخلف کوخه نشینی در استان بوشهر طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید احسان موسوی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستایم قابله با صید پرندگان شکاری در استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته و با متخلفین برخوردر می‌شود.

وی با اشاره به حضور مستمر نیروهای مقابله با صید غیرمجاز در سطح استان بوشهر بیان کرد: با تأمین امکانات و نیازهای محیط‌بانان در مناطق هدف کوخه نشینان و شکارچیان متخلف زمینه حضور مستمر نیروها مهیا شد.

کشف ۴۱۵ تور زنده‌گیری پرندگان

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر از انجام ۷۹۷ نفر روز مأموریت از سوی نیروهای یگان حفاظت طی ۲ ماه فعالیت کوخه نشینی شکارچیان به منظور زنده‌گیری پرندگان شکاری خبر داد.

وی با اشاره به دستگیری ۱۵ متخلف کوخه نشینی طی این مدت از متواری شدن ۴۵ نفر در جریان این گشت‌ها خبر داد و اضافه کرد: ۴۴ بهله دلیجه و ۲۷۷ قطعه قمری و دیگر پرنده‌ها از این کوخه‌ها کشف شده است.

موسوی با اشاره به کشف ۴۱۵ تور زنده‌گیری پرندگان در استان بوشهر طی سال جاری خاطرنشان کرد: از ابتدای مهر ماه تاکنون ۲۰۴ کوخه تخریب در سطح استان تخریب شده است.

انهدام ۳ باند قاچاق

وی با اشاره به همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی استان بوشهر برای مقابله با قاچاقچیان پرندگان شکاری، اعلام کرد: در پایان فصل زنده‌گیری این پرندگان، ۶ بهله بالابان، بحری و شاهین و هشت هوبره کشف و سه باند قاچاق این پرندگان متلاشی شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر تاکید کرد: این سه باند قاچاق از گروه‌های حرفه‌ای این کار بودند که سال‌ها بود مبادرت به این تخلف می‌کردند و در خلال این کشف و دستگیری ۲ نفر از اعضای مهم آنها دستگیر شدند.

کد خبر 5653073

منبع: mehrnews-5653073

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید